Hvordan lage PDF-dokument og Kategori:E-postprogramvare: Forskjell mellom sider

Fra IThjelp
(Forskjell mellom sider)
mIngen redigeringsforklaring
 
(Opprettet.)
 
Linje 1: Linje 1:
== Windows: ==
Denne kategorien inneholder programvare som kan brukes for e-post. Listen kan også inneholde programvare som ikke støttes av IT-avdelingen, men vil likevel (selvsagt) ikke være komplett. Se også sidene om [[e-post]] og mer generelt om [[programvare]].


1. Mens du har oppe det dokumentet du ønsker å lage .pdf av, velg "Fil" -> "Skriv ut" (CTRL + P)
[[Kategori:Programvare]]
 
[[Kategori:E-post]]
2. Velg PDFCreator som skriver (Pullprint er nok valgt automatisk, du må endre denne i nedtrekksmenyen)
 
3. Trykk "Ok" og velg hvor du vil lagre PDF-dokumentet
 
 
 
== OS X: ==
 
1. Velg "Fil" i menyen, og "Skriv ut" (Eple + P)
 
2. Nede til venstre vil det være en knapp markert "PDF"
 
3. Her er det flere valg, vanligvis er "Arkiver som .pdf" mest interessant
(Dette vil virke i alle programmer i OS X som har mulighet til å printe!)
 
 
 
== Open Office / Star Office: ==
 
1. Velg "Fil" i menyen, og "Export as PDF"
 
--------------
 
[[Kategori:Fra Studentwiki]]
[[Kategori:Utskrift, kopiering og skanning]]
[[Kategori:Microsoft Office]]
[[Kategori:Mac OSX]]
[[Kategori:PDF]]

Siste sideversjon per 4. mar. 2010 kl. 08:39

Denne kategorien inneholder programvare som kan brukes for e-post. Listen kan også inneholde programvare som ikke støttes av IT-avdelingen, men vil likevel (selvsagt) ikke være komplett. Se også sidene om e-post og mer generelt om programvare.