OneNote for Mac - Synkroniseringsproblemer
Etter omleggingen av student-domenet i slutten av desember 2017 har en del studenter og enkelte ansatte opplevd problemer med synkronisering av notatbøker i OneNote. Bruker du OneNote på en Windowsmaskin kan du sjekke ut denne veiledningen: https://it.uib.no/OneNote_-_Synkroniseringsproblemer
Hvordan få sider i OneNote til å synke etter omleggingen av studentdomene
(Se evt videoillustrasjon på denne siden: https://www.youtube.com/watch?v=DIbQ8J0ySrw )
- En må være innlogget riktig i forhold til UiB-domene (brukernavn@uib.no) (IKKE brukernavn@student.uib.no )
- En må opprette en ny notatblokk som synkroniserer i forhold til nytt domene.
- En kan deretter åpne en ny instans av OneNote der en flytter over «sidene» som ikke synkroniserer. En kan dessverre ikke flytte over «inndelingene» som ikke synkroniserer. En må eventuelt flytte sidene inn i passende «inndelinger» i ettertid.
Under ser at har en merket alle sidene fra "notat3" som ikke synkroniserer. Disse dras over til "Ny inndeling 1" i notatblokken "NyNotatblokk" (som synkroniserer som den skal).
(En holder inn "ctrl"-tasten for å merke (venstreklikke på) flere sider. En drar sidene over ved å holde inn venstre museknapp i det en "drar" disse over. )
Under ser en resultatet etter at sidene er flyttet over til notatblokken "NyNotatblokk"