OneNote for Mac - Synkroniseringsproblemer

Fra IThjelp

Etter omleggingen av student-domenet i slutten av desember 2017 har en del studenter og enkelte ansatte opplevd problemer med synkronisering av notatbøker i OneNote. Bruker du OneNote på en Windowsmaskin kan du sjekke ut denne veiledningen: https://it.uib.no/OneNote_-_Synkroniseringsproblemer


Hvordan få sider i OneNote til å synke etter omleggingen av studentdomene

(Se evt videoillustrasjon på denne siden: https://www.youtube.com/watch?v=DIbQ8J0ySrw )

  • En må være innlogget riktig i forhold til UiB-domene (brukernavn@uib.no) (IKKE brukernavn@student.uib.no )



En må opprette en ny notatblokk som synkroniserer i forhold til nytt domene.

  • Klikk på "+Notatblokk" ned til venstre - Klikk "Ny" - Skriv navn på ny notatblokk (Her har vi valgt "NyNotatblokk")



En kan deretter åpne en ny instans av OneNote der en flytter over «sidene» som ikke synkroniserer. En kan dessverre ikke flytte over «inndelingene» som ikke synkroniserer. En må eventuelt flytte sidene inn i passende «inndelinger» i ettertid.

  • Høyreklikk den nye notatblokken ("NyNotablokk") - Velg "Åpne i nytt vindu".


Under ser at har en merket alle sidene fra "notat3" som ikke synkroniserer. Disse dras over til "Ny inndeling 1" i notatblokken "NyNotatblokk" (som synkroniserer som den skal).

  • Hold inne "ctrl"-tasten for å merke (venstreklikke på) flere sider.
  • Dra sidene over ved å holde inne venstre museknapp (i det en "drar" sidene over)


Under ser en resultatet etter at sidene er flyttet over til notatblokken "NyNotatblokk"