Innkjøpsveiledning: Forskjell mellom sideversjoner
(La til avsnitt om anskaffelse av IT-løsninger (lenke til egen åpen side med mer info, som igjen lenker til intranett, som har detaljer..)) |
(La til "større" i tittel for it-løsninger, og la til i teksten at dette gjelder "enhetene". Fjernet kategori som er kommet ved en feil fra lenke.) |
||
Linje 29: | Linje 29: | ||
== Anskaffelse av IT-løsninger == | == Anskaffelse av større IT-løsninger == | ||
Universitetsidrektørens kontor har utarbeidet kjøreregler som skal benyttes i planleggingen av nye prosjekter og ved større endringer i eksisterende prosjekter. [[Kjøreregler ved anskaffelse av IT-løsninger og gjennomføring av endringsprosjekter|Les mer]] | Universitetsidrektørens kontor har utarbeidet kjøreregler som skal benyttes av enhetene i planleggingen av nye prosjekter og ved større endringer i eksisterende prosjekter. [[Kjøreregler ved anskaffelse av IT-løsninger og gjennomføring av endringsprosjekter|Les mer]] | ||
Linje 38: | Linje 38: | ||
Dersom du har spørsmål om innkjøp av data- og teleutstyr kan du registrere det til IT-avdelingen på https://bs.uib.no eller ringe BRITA på telefon (555) 84700. | Dersom du har spørsmål om innkjøp av data- og teleutstyr kan du registrere det til IT-avdelingen på https://bs.uib.no eller ringe BRITA på telefon (555) 84700. | ||
[[Kategori:Innkjøp]] | [[Kategori:Innkjøp]] | ||
[[Kategori:Tjenester fra IT-avdelingen]] | [[Kategori:Tjenester fra IT-avdelingen]] |
Sideversjonen fra 31. mai 2010 kl. 13:21
Generelt om innkjøp av data- og teleutstyr
- Alle sider om IT-innkjøp
- IT-avdelingens innkjøpsveiledning på intranett (krever pålogging)INNKJØPSVEILEDNINGEN SKAL FØLGES !!
Det er viktig at du følger innkjøpsveiledningen når du skal kjøpe data- og teleutstyr. Innkjøpsveiledningen viser til datamaskiner, skrivere og annet datautstyr som er testet og kvalitetssikret av oss. For å sikre stabil drift og effektiv brukerstøtte er IT-avdelingen avhengige av at datautstyret er standardisert og at det samspiller med våre systemer (se også serviceerklæring fra IT-avdelingen. Det er derfor viktig at innkjøpsanbefalingene følges.
Universitetet i Bergen har bindende rammeavtaler for alt kjøp av datautstyr. Det er ikke anledning til å gå utenom disse avtalene og kjøp fra andre leverandører.
Innkjøp av mobiltelefoner
Innkjøp av skrivere
Alle nye skrivere og multifunksjons-maskiner skal bestilles med SafeCom Pullprintløsning. Blekkskrivere skal ikke kjøpes inn til noe formål pga. altfor høye driftskostnader, og liten/ingen støtte for bruk i stordrift.
Produktguidene viser anbefalte modeller fra våre leverandører. Det gis ikke brukerstøtte på andre modeller enn dem som er oppgitt i guidene.
Anskaffelse av større IT-løsninger
Universitetsidrektørens kontor har utarbeidet kjøreregler som skal benyttes av enhetene i planleggingen av nye prosjekter og ved større endringer i eksisterende prosjekter. Les mer
Spørsmål?
Dersom du har spørsmål om innkjøp av data- og teleutstyr kan du registrere det til IT-avdelingen på https://bs.uib.no eller ringe BRITA på telefon (555) 84700.