Tilgang til IT-tjenester (Temaserie fra IT-avdelingen): Forskjell mellom sideversjoner
(For snever) |
Ingen redigeringsforklaring |
||
Linje 13: | Linje 13: | ||
Ønsker du flere hefter? Prøv følgende: | Ønsker du flere hefter? Prøv følgende: | ||
* IT-avdelingen, Nygårdsgaten 5 | * IT-avdelingen, Nygårdsgaten 5 | ||
* (555) 84700 | * (555) 84700 | ||
Siste sideversjon per 30. jul. 2020 kl. 07:19
Tilgang til IT-tjenester er tittel på det sjette nummeret av IT-avdelingens temaserie, som er tilgjengelig fra desember 2013.
Alle ansatte og studenter ved UiB trenger en IT-brukerkonto for tilgang til universitetets IT-tjenester. For noen tjenester trengs et studentkort eller ansattkort. Også mange gjester eller samarbeidspartnere har behov for IT-tjenester. I tillegg skjer det stadig at medarbeidere bytter arbeidssted internt på UiB, studenter blir ansatte eller omvendt. Andre blir pensjonister, eller bare skifter navn. Alt dette må håndteres daglig rundt om i organisasjonen. IT-systemene våre må også snakke sammen for at ting skal gå mest mulig smertefritt for den det gjelder.
Vi håper dette nummeret i temaserien kan gi nyttig informasjon rundt tilganger og brukerkontoer, og være til hjelp i hverdagen for universitetets IT-brukere.
Noen trykte eksemplarer sendes til enhetene via internposten før Jul 2013. IT-assistentene (tidligere kjent som PC-vaktene) vil også få noen eksemplarer til semesterstart.
Ønsker du flere hefter? Prøv følgende:
- IT-avdelingen, Nygårdsgaten 5
- (555) 84700