Avanserte påmeldingsskjema i samarbeid med IT-avdelingen: Forskjell mellom sideversjoner
Ingen redigeringsforklaring |
Ingen redigeringsforklaring |
||
Linje 3: | Linje 3: | ||
== Hva skal denne tjenesten ''ikke'' brukes til? == | == Hva skal denne tjenesten ''ikke'' brukes til? == | ||
Avansert skjemaproduksjon er ressurskrevende, så IT- | Avansert skjemaproduksjon er ressurskrevende, så IT-avdelingen har begrenset kapasitet til å utføre slikt arbeid. Vi forbeholder oss derfor muligheten til å avvise forespørsler om å lage slike skjema. Vi vil for eksempel ikke påta oss å lage skjema som lett kan lages i [[Skjemaker - selvhjelp skjemaverktøy|Skjemaker]], eller som er bedre egnet i et [[Spørreundersøkelser - verktøy for utvikling, utsending og analyse|komplett spørreverktøy]]. Er det få brukere som skal fylle inn ønsket skjema, vil det heller ikke være ressurseffektivt å benytte dette avanserte verktøyet. Se også sammnligning på oversiktssiden om [[skjemaverktøy og -tjenester]]. | ||
== Hvem kan bruke skjematjenesten fra IT-avdelingen? == | == Hvem kan bruke skjematjenesten fra IT-avdelingen? == |
Sideversjonen fra 7. sep. 2015 kl. 05:59
Hva kan du bruke skjematjenesten fra IT-avdelingen til?
Mer avansert funksjonalitet enn det som støttes i selvhjelpsskjemaet skjemaker kan tilbys via et annet verktøy i samarbeid med IT-avdelingen. Det kan for eksempel være behov for oppfølging av informasjonsinnhentingen og generering av rapporter. Eksempler på slik bruk er velferdshyttene, påmeldingsskjema til større kurs og konferanser, HMS-rapportering m.m. Ved slike behov må det spesiallages skjema i en egen applikasjon med bistand fra IT-avdelingen.
Hva skal denne tjenesten ikke brukes til?
Avansert skjemaproduksjon er ressurskrevende, så IT-avdelingen har begrenset kapasitet til å utføre slikt arbeid. Vi forbeholder oss derfor muligheten til å avvise forespørsler om å lage slike skjema. Vi vil for eksempel ikke påta oss å lage skjema som lett kan lages i Skjemaker, eller som er bedre egnet i et komplett spørreverktøy. Er det få brukere som skal fylle inn ønsket skjema, vil det heller ikke være ressurseffektivt å benytte dette avanserte verktøyet. Se også sammnligning på oversiktssiden om skjemaverktøy og -tjenester.
Hvem kan bruke skjematjenesten fra IT-avdelingen?
Enheter tilknyttet Universitetet i Bergen kan be om hjelp fra IT-avdelingen til å få laget mer avanserte vevbaserte skjema.
Hvordan komme i gang?
Sjekk på Skjemaverktøy og -tjenester, eventuelt også sidene om Skjemaker eller det komplette spørreverktøyet SurveyXact om disse er bedre egnet for ditt behov. Mener du å ha behov for hjelp fra IT-avdelingen til å lage skjema, kan du registrere en forespørsel til IT-avdelingen via Issue-tracker - i god tid.
NB! Trenger du slikt spesialtilpasset påmeldingsskjema, er det viktig å være ute i god tid. Både planlegging og gjennomgang av funksjonalitet, utvikling og testing tar sin tid.