Brukerkonto og tilganger: Forskjell mellom sideversjoner
Fra IThjelp
mIngen redigeringsforklaring |
(Endra lenker til informasjon om brukarkonto studentar, tilsette og gjester. Kunne trengt ein gjennomgang av strukturen og sandre sidenamn her..) |
||
Linje 7: | Linje 7: | ||
For å få opprette brukerkonto ved UiB, må en akseptere [https://regler.uib.no/regelsamling/show.do?id=255 universitetet sitt IKT-reglement]. | For å få opprette brukerkonto ved UiB, må en akseptere [https://regler.uib.no/regelsamling/show.do?id=255 universitetet sitt IKT-reglement]. | ||
* [[For studenter]] | * [[Brukerkonto for studenter|For studenter]] | ||
* [[For ansatte]] | * [[Brukarkonto for tilsette|For ansatte]] | ||
* [[For gjester]] | * [[IT-tjenester for gjester|For gjester]] | ||
{{BRA}} | {{BRA}} | ||
[[Kategori:Autentiserings og katalogtjenester]] | [[Kategori:Autentiserings og katalogtjenester]] |
Sideversjonen fra 21. mai 2010 kl. 13:45
Alle studenter og ansatte ved UiB skal ha en brukerkonto. Denne gir tilgang til blant annet tjenester som e-post, lagring, utskrift, hjemmesider, tilgang til Internet fra UiB eller hjemmefra.
SEBRA er UiB sitt sentrale brukeradministrasjonssystem, der man søker om og oppretter konto, bytter passord, søker om ekstra tilganger osv.
Hver enhet (ansvarssted) ved UiB har sin(e) godkjenner(e) i SEBRA som godkjenner oppretting av konto for ansatte og "andre" (gjester o.l.)
For å få opprette brukerkonto ved UiB, må en akseptere universitetet sitt IKT-reglement.