Issue-tracker: Forskjell mellom sideversjoner

Fra IThjelp
Ingen redigeringsforklaring
mIngen redigeringsforklaring
 
(Én mellomliggende revisjon av samme bruker vises ikke)
Linje 1: Linje 1:




'''Issue-tracker''' er et system som brukes av IT-avdelingen for å støtte flere av arbeidsprosessene på avdelingen.
'''Issue-tracker''' er et system som brukes av IT-avdelingen for å støtte flere av arbeidsprosessene på avdelingen. Mange av funksjonene til Issue-tracker er fra 11.11.2019 overtatt av [[UiBhjelp]].





Siste sideversjon per 11. nov. 2019 kl. 13:07


Issue-tracker er et system som brukes av IT-avdelingen for å støtte flere av arbeidsprosessene på avdelingen. Mange av funksjonene til Issue-tracker er fra 11.11.2019 overtatt av UiBhjelp.


Gå til Issue-tracker

I utgangspunktet var Issue-tracker et system for å registrere og følge opp feilmeldinger ("issues", derav navnet). Da IT-avdelingen innførte et sentralt brukerstøttesenter og en ITIL-basert arbeidsprosess for oppfølging og retting av feil ("Incident management" eller hendelseshåndtering/-styring), ble Issue-tracker valgt som støttesystem for denne prosessen, noe det fungerte som fram til 10.11.2019 da vi tok i bruk UiBhjelp. Issue-tracker ble også brukt til å ta imot og følge opp saker på andre avdelinger og fagområder utenfor ITA.

Denne opprinnelige Issue-trackeren hadde åpen kildekode, og ble tilpasset og utvidet for å passe bedre til ITAs behov.

Etter hvert som ITA innførte flere prosesser, ble Issue-tracker utvidet og endret for å understøtte disse også.

Issue-tracker støtter i dag disse arbeidsprosessene:

  • Change Management (Endringsstyring)
  • Configuration Management (Konfigurasjonsstyring)

I tillegg har Issue-tracker i UiBs nåværende utgave en del andre funksjoner som er utviklet for å dekke behov hos ITA.


UiBs Issue-tracker er i dag så endret og tilpasset at den ikke lenger ligner veldig på den opprinnelige Issue-tracker.