ITAs strategi 2015-2020, Styringspyramiden: Forskjell mellom sideversjoner
Ingen redigeringsforklaring |
Ingen redigeringsforklaring |
||
Linje 55: | Linje 55: | ||
* Rekruttere, utvikle og beholde medarbeidere med rett kompetanse og egenskaper. | * Rekruttere, utvikle og beholde medarbeidere med rett kompetanse og egenskaper. | ||
[[en:The IT division's strategy 2015-2020]] |
Sideversjonen fra 18. des. 2017 kl. 15:02
Oppdrag
Levere gode IT-tjenester og bidra til at UiB når sine mål.
Universitetet i Bergen har sine mål definert i sin strategi.
Med gode mener vi at IT-tjenestene skal være tilpasset behovene til UiB, skal være pålitelige, og relevante for å hjelpe universitetet til å oppnå målene.
IT-avdelingen skal kontinuerlig utvikle bruken av informasjonsteknologi for at UiB kan nå sine mål.
Verdier
Empati
IT-avdelingen skal sette seg inn i brukernes og kundenes ønsker og behov og bygge gjensidig tillit. Vi skal være utadvendte, og møte våre oppdragsgivere og brukere med åpen dialog og innlevelse. Vi skal ha toleranse og forståelse for hverandre som mennesker og kolleger.
Skaperkraft
IT-avdelingens aktivitet og leveranser skal være preget av kreativitet og energi kombinert med høyt faglig nivå. Vi skal bruke våre evner og ressurser aktivt til å oppnå våre mål.
Kvalitet
Alt det vi gjør og leverer skal være av god kvalitet. Fordi riktig kvalitet er mest lønnsomt i det lange løp, tar vi ikke snarveier på bekostning av kvaliteten
Visjon
Digitale drømmer virkeliggjort
IT-avdelingens virksomhet skal drives av kreativitet, engasjement og vyer. Vi skal virkeliggjøre de digitale drømmene som kan bringe universitetet framover.
Strategiske mål
En ledende leverandør av IT-tjenester
IT-avdelingen skal levere slik at kundene og brukerne i universitets- og høyskolesektoren fortrekker oss og at vi får et godt omdømme.
En drivende lagspiller
IT-avdelingen skal ta ansvar i et aktivt samspill med våre kunder, brukere og samarbeidspartnere.
Taktiske mål
- Prioritere tjenester som understøtter kjernevirksomheten.
- Ha universitets- og høyskolesektorens mest tilfredse IT-brukere.
- Levere IT-tjenester som er framtidsrettede, enkle å forstå og enkle å bruke.
- Levere skalerbare tjenester som bidrar til samarbeid på tvers av institusjoner.
- Levere til avtalt tid og kvalitet og med avtalt ressursbruk.
- Rekruttere, utvikle og beholde medarbeidere med rett kompetanse og egenskaper.