Kategorikart: Forskjell mellom sideversjoner
Fra IThjelp
(Litt forklaring av kategoristruktur for besøkende som er mer vant med tradisjonell vev enn struktur med wikikategorier basert på semantikk / metainformasjon.) |
(Redaksjon er sentralisert) |
||
Linje 1: | Linje 1: | ||
[[Image:kategorikart.jpg]] | [[Image:kategorikart.jpg]] |
Siste sideversjon per 9. mar. 2017 kl. 09:52
Sidestrukturen på UiBs IT-hjelp på vev er i utgangspunktet bygget opp av kategorier basert på innhold eller sidetype. Men "boksene" på hovedsiden gjenspeiler hovedkategorier (se under). I tillegg er det interne lenker på kryss og tvers til relevante sider, som gir en mer dynamisk sidestruktur.
Figuren over viser de overordnede kategoriene i denne wikien. Under følger et forsøk på å forklare hva de forskjellige hovedkategoriene inneholder.
Kategorier
Brukerstøtte
Informasjon som dreier seg om brukerstøtte for:
- ansatte
- studenter
- gjester
- undervisningsrom
- nye IT-brukere ved UIB
E-post
Blant annet:
- Bruk og konfigurasjon av e-postklienter
- Maillister
- Sikkerhet
- Teknisk info (servere, filtre osv)
Privat datamaskin
- Tilganger
- Jobbe hjemmefra
- ADSL
Programvare
- Lisensinformasjon
- Typer programvare ved UIB
Utskriftstjenester
- Pullprint/Safecom
- Skriverproblemer
- Legge til skrivere
- Service og ansvar
Tjenester fra IT-avdelingen
"Samlesekk" for tjenester som ikke passer inn i de andre kategoriene.
- Telefoni
- Innkjøpsveiledning
- Brukerkonto og tilganger
Nyheter
Aktuelle saker og temaserier fra IT-avdelingen blir lagt til høyre på hovedsiden. Driftsmeldinger er RSS-feedet fra http://meldinger.uib.no.