Iphone brukerinfo: Forskjell mellom sideversjoner
Linje 23: | Linje 23: | ||
'''''Det kan ikke gjøres private kjøp for ansatte ved UiB/UNIFOB på denne avtalen.''''' | '''''Det kan ikke gjøres private kjøp for ansatte ved UiB/UNIFOB på denne avtalen.''''' | ||
For mer informasjon | For mer informasjon se siden [[mobiltelefoni]]. | ||
=== Bruk av telefonen. Tjenester og støtte === | === Bruk av telefonen. Tjenester og støtte === |
Sideversjonen fra 13. jan. 2012 kl. 12:33
Viktig informasjon til brukere ved UiB som ønsker å anskaffe iPhone/smartphones.
Priser og abonnement
UiBs standard abonnement hos NetCom er "Trådløs Bedrift Express Basic" som koster 19.90 pr. mnd. Bruk av iPhone - og andre "smart telefoner", generer mye datatrafikk, så der legger vi på tileggstjenesten "Connect Premium" - 99:- pr mnd., (ordinært 399:-) men da er det FRI datatrafikk i Norge. Med denne prisplanen kan man være online så mye man ønsker uten tilleggskostnad.
Vi gjør spesielt oppmerksom på at alle tilleggstjenester for datatrafikk gjelder forbruk i Norge, og at alt forbruk utenfor Norges grenser (roaming) belastes etter egne, langt høyere, takster.
Ringepriser er uendrede i forhold til UiBs vanlige avtalepriser. Pt 0,24
For å oppnå disse betingelsene må telefon og abonnement bestilles via IT-avdelingen.
Det kan ikke gjøres private kjøp for ansatte ved UiB/UNIFOB på denne avtalen.
For mer informasjon se siden mobiltelefoni.
Bruk av telefonen. Tjenester og støtte
IT-avdelingen bistår ikke med aktivisering eller oppdateringer.
Eventuelle kjøp og nedlasting av programmer, musikkfiler e.l. til iPhone skal gjøres på privat maskin og betales privat. IT-avdelingen har ingen befatning med og tilbyr ingen tjenester eller støtte i forbindelse med slikt.
IT-avdelingen publiserer veiledning for hvordan man kan konfigurere telefonen til å kommunisere med UiBs e-post- og kalendertjenester og med UiBs trådløse nett (på steder der dette er tilgjengelig). Når iPhone er konfigurert i henhold til denne veiledningen kan den synkroniseres mot UiBs e-post- og kalendertjenester over mobilnettet eller trådløst internett. (Se linker til veiledningene under.)
Ved eventuelle feil eller problemer med iPhone telefonen, kan IT-avdelingen bistå med enkel feilsøking, full tilbakestilling av apparatet til fabrikkinnstillinger ("hardware reset") og eventuelt sende apparatet til service hvis det er konstatert maskinfeil.
Ved serviceinnlevering kan ikke IT-avdelingen tilby lånetelefon av samme type.
IT-avdelingen gir ikke hjelp med installasjon, konfigurasjon eller bruk av iPhone ut over det som er nevnt her.
Brukerveiledninger
Manual for å sette opp epost på iPhone3G(og eldre modeller) mot Exchange(Outlook):
Hvordan sette opp iPhone mot exchange, for 3G og eldre modeller
Manual for å sette opp epost på iPhone3GS(og nyere modeller) mot Exchange(Outlook):
Hvordan sette opp iPhone mot exchange, 3GS og nyere modeller