Iphone brukerinfo

Fra IThjelp

Autoritativ informasjon! Denne siden inneholder informasjon som er autoritativ og vedlikeholdes av IT-avdelingen.


Bruk av telefonen. Tjenester og støtte

IT-avdelingen bistår ikke med aktivering eller oppdateringer. Eventuelle kjøp og nedlasting av programmer, musikkfiler eller lignende til iPhone skal gjøres på privat maskin og betales privat.

IT-avdelingen publiserer veiledning for hvordan man kan konfigurere telefonen til å kommunisere med UiBs e-post- og kalendertjenester og med UiBs trådløse nett (på steder der dette er tilgjengelig). Når iPhone er konfigurert i henhold til denne veiledningen kan den synkroniseres mot UiBs e-post- og kalendertjenester over mobilnettet eller trådløst internett. Se linker til veiledningene under.

Ved eventuelle feil eller problemer med iPhone-telefonen, kan IT-avdelingen bistå med enkel feilsøking eller full tilbakestilling av apparatet til fabrikkinnstillinger ("hardware reset") og eventuelt sende apparatet til service, hvis det er konstatert maskinfeil.

Vi gjør oppmerksom på at IT-avdelingen ikke nødvendigvis kan tilby lånetelefon av samme type ved serviceinnlevering.

IT-avdelingen gir ikke hjelp med installasjon, konfigurasjon eller bruk av iPhone ut over det som er nevnt her.

Brukerveiledninger

Manual for å sette opp e-post på iPhone 3G(og eldre modeller) mot Exchange (Outlook):

Oppsett mot Exchange på iPhone 3G og eldre modeller

Oppsett mot exchange på iPhone 3GS og nyere modeller

Oppsett av iPhone 4S (for å komme i gang)

Oppsett av iPhone 4S mot Exchange