Forskjell mellom versjoner av «Brukerstøtte for studenter»

Fra IT-hjelp UiB
 
(46 mellomliggende revisjoner av 5 brukere er ikke vist)
Linje 1: Linje 1:
__NOTOC__
+
[https://hjelp.uib.no/solutions/open-knowledge-items/item/KI%200603/no/ Her finner du oversikt over hvor og når du kan få hjelp fra IT-assistentene.]
== IT-problemer eller spørsmål? ==
 
  
Du kan kontakte IT brukerstøtte på disse måtene:
+
[https://www.uib.no/foransatte/78177/brita-hjelper-deg Kontaktinformasjon og chat for BRITA - Brukerstøtte ved IT-avdelingen.]
 
 
* Chat med oss på [https://britachat.app.uib.no/ britachat.app.uib.no] (kl 9-15 alle arbeidsdager)
 
* Registrer henvendelse: [https://bs.uib.no ''' Issue-tracker'''] (krever innlogging)
 
* Ring oss '''(+47) 55 58 47 00''' (kl 8-1545 alle arbeidsdager)
 
* Møt oss på et av brukerstøtte-stedene på universitetsområdet (se under)
 
 
 
 
 
* '''Hjelp til selvhjelp''' håper vi i størst mulig grad å kunne gi via sidene på [[Hovedside|IT-hjelp]].
 
* '''De viktigste IT-tjenestene''' for studenter finner du mer om på [[IKT for studenter]].
 
 
 
==Her finner du IT brukerstøtte==
 
 
 
'''Nummeret refererer til campuskartet under. Klikk på linken for MazeMap-kartreferanse!'''
 
 
 
{| cellspacing="0" cellpadding="3" border="1"
 
|-
 
| Bibliotek for humaniora<br />
 
| '''37''' [https://s.mazemap.com/2MKd4qc Haakon Sheteligs plass 7]<br />
 
| Kl. 10-14 man.-fre.
 
|-
 
| Det juridiske fakultet
 
| '''44''' [https://s.mazemap.com/2MOR7q2 Jusbygget, 6. etg., rom 638 ved Infosenteret]
 
| Kl. 10-14 man.-fre.
 
|-
 
| Bibliotek for samfunnsvitenskap og musikk
 
| '''44''' [https://s.mazemap.com/2MInDdd Fosswinckels gate 14, 2. etg.]
 
| Kl. 10-14 man.-fre.
 
|-
 
| Bibliotek for matematisk-naturvitenskapelige fag
 
| '''8''' [https://s.mazemap.com/2MINf9V Realfagbygget, ved hovedinngang sør/kaffebaren]
 
| Kl. 10-14 man.-fre.
 
|-
 
| Bibliotek for medisin
 
| '''B''' [http://s.mazemap.com/2tTKblY BB-bygget, 3. etg., rom 3A112F]
 
| Kl. 10-14 man.-fre.
 
|-
 
| Fakultetet for kunst, musikk og design
 
| [https://s.mazemap.com/2MON4cX KMD-bygget, Møllendalsveien 61, 4. etg.]
 
| kl. 8-17, man., ons. og fre.
 
|}
 
 
 
[[Image:UiBkart.jpg|850px]]
 
 
 
''I sommerferien (ca 8 uker) er det ikke IT-assistenter på jobb. Brukerstøtten vil ikke være fullt operativ de første ukene av høstsemesteret 2018. Kontakt da [[BRITA|IT-avdelingens brukerstøttesenter BRITA]]. ''
 
 
 
==IT-assistentene kan hjelpe deg med==
 
 
 
*Spørsmål som gjelder bruk av IT i studiene
 
 
 
*Problemer som gjelder PC-stuer, studentskrivere og andre [[Tjenester fra IT-avdelingen|IT-tjenester]] for studenter
 
 
 
*Tilkobling av privat PC til [[Privat_maskin_p%C3%A5_nett_p%C3%A5_universitetsomr%C3%A5det|trådløst nett]] og utskrift ([[Mprint]])
 
 
 
*Enkel brukerstøtte på [http://www.uib.no/foransatte/97623/mitt-uib Mitt UiB], [http://www.uib.no/diguib/96133/digital-eksamen digital eksamen], [[Bruk av Webmail|Webmail]], [https://sebra.uib.no/sebra/ Sebra], og [[Programvare|standard programpakker]]
 
 
 
*Støtte til PC-er driftet av IT-avdelingen
 
 
 
*Løse eller videreformidle problem i [http://bs.uib.no Issue-tracker]
 
 
 
*Tilsyn med skrivere (fylle på papir og toner)
 
 
 
*Videreformidle IT-problemer som IT-assistentene ikke kan løse selv
 
 
 
==IT-assistentene kan ''ikke'' hjelpe deg med==
 
 
 
*Privat IT-utstyr (ut over tilkobling til UiB-nett eller bruk av UiBs IT-tjenester)
 
 
 
*Gi studieveiledning
 
 
 
*Gi hjelp via telefon
 
 
 
*Spørsmål som ikke har med IT-tjenestene å gjøre - men de vet kanskje hvem du kan spørre
 
 
 
[[en:IT-assistants]]
 

Nåværende revisjon fra 13. jun. 2023 kl. 09:39