Forskjell mellom versjoner av «Brukerstøtte for studenter»

Fra ithjelp
Hopp til: navigasjon, søk
Linje 30: Linje 30:
  
 
*Gi studieveiledning og svare på spørsmål som ikke har med IT-tjenestene å gjøre
 
*Gi studieveiledning og svare på spørsmål som ikke har med IT-tjenestene å gjøre
 
=== Hvem hjelper? ===
 
 
* I hovedsak er det PC-vakter som gir brukerstøtte til studenter. De har kontorplass over hele UiB campus.
 
* Problemer/spørsmål kan også meldes inn til [https://bs.uib.no bs.uib.no]
 
 
=== Hva får jeg hjelp til? ===
 
 
* Kople opp egen bærbare maskin mot trådløsnettet
 
* Kople egen maskin til PullPrint og hjemmeområde
 
* Hjelp til å laste ned programvare
 
 
=== Hva får jeg ikke hjelp til? ===
 
 
* Bruk av programvare
 
* Løsning av oppgaver
 
* Feilsøking på egen maskin
 
* Reinstallere egen maskin
 
  
 
[[Kategori:Brukerstøtte]]
 
[[Kategori:Brukerstøtte]]

Revisjonen fra 18. feb. 2010 kl. 16:50

Studenter får brukerstøtte fra PC-vaktene og henvender seg til dem via IssueTracker eller ved personlig fremmøte. Hvor PC-vaktene sitter er opplyst på MiSide. På alle plakater som henger ved student-skriverne står det hvor nærmeste PC-vakt sitter.


ithjelp.uib.no og andre vevtjenester håper vi skal kunne gi hjelp til selvhjelp i størst mulig grad.


Dette kan PC-vaktene hjelpe deg med:

  • Spørsmål som gjelder bruk av IT i studiene
  • Alle problemer som gjelder PC-stuer, studentskrivere og UiBs IT-tjenester
  • Tilkobling av privat PC til trådløst nett og utskrift
  • Enkel brukerstøtte på MiSide, Webmail, Sebra, og standard programpakker
  • Støtte til PCer driftet av IT-avdelingen
  • Tilsyn med skrivere (fylle på papir og toner)


Dette kan PC-vaktene ikke hjelpe deg med:

  • Hjelpe til med privat utstyr, ut over tilkobling til UiBs VPN-nett eller bruk av UiBs IT-tjenester
  • Gi studieveiledning og svare på spørsmål som ikke har med IT-tjenestene å gjøre