Forskjell mellom versjoner av «Brukerstøtte for studenter»

Fra ithjelp
Hopp til: navigasjon, søk
m
Linje 30: Linje 30:
  
 
*Gi studieveiledning og svare på spørsmål som ikke har med IT-tjenestene å gjøre
 
*Gi studieveiledning og svare på spørsmål som ikke har med IT-tjenestene å gjøre
 +
 +
=== Hvem hjelper? ===
 +
 +
* I hovedsak er det PC-vakter som gir brukerstøtte til studenter. De har kontorplass over hele UiB campus.
 +
* Problemer/spørsmål kan også meldes inn til [https://bs.uib.no bs.uib.no]
 +
 +
=== Hva får jeg hjelp til? ===
 +
 +
* Kople opp egen bærbare maskin mot trådløsnettet
 +
* Kople egen maskin til PullPrint og hjemmeområde
 +
* Hjelp til å laste ned programvare
 +
 +
=== Hva får jeg ikke hjelp til? ===
 +
 +
* Bruk av programvare
 +
* Løsning av oppgaver
 +
* Feilsøking på egen maskin
 +
* Reinstallere egen maskin
  
 
[[Kategori:Brukerstøtte]]
 
[[Kategori:Brukerstøtte]]

Revisjonen fra 18. feb. 2010 kl. 16:50

Studenter får brukerstøtte fra PC-vaktene og henvender seg til dem via IssueTracker eller ved personlig fremmøte. Hvor PC-vaktene sitter er opplyst på MiSide. På alle plakater som henger ved student-skriverne står det hvor nærmeste PC-vakt sitter.


ithjelp.uib.no og andre vevtjenester håper vi skal kunne gi hjelp til selvhjelp i størst mulig grad.


Dette kan PC-vaktene hjelpe deg med:

  • Spørsmål som gjelder bruk av IT i studiene
  • Alle problemer som gjelder PC-stuer, studentskrivere og UiBs IT-tjenester
  • Tilkobling av privat PC til trådløst nett og utskrift
  • Enkel brukerstøtte på MiSide, Webmail, Sebra, og standard programpakker
  • Støtte til PCer driftet av IT-avdelingen
  • Tilsyn med skrivere (fylle på papir og toner)


Dette kan PC-vaktene ikke hjelpe deg med:

  • Hjelpe til med privat utstyr, ut over tilkobling til UiBs VPN-nett eller bruk av UiBs IT-tjenester
  • Gi studieveiledning og svare på spørsmål som ikke har med IT-tjenestene å gjøre

Hvem hjelper?

  • I hovedsak er det PC-vakter som gir brukerstøtte til studenter. De har kontorplass over hele UiB campus.
  • Problemer/spørsmål kan også meldes inn til bs.uib.no

Hva får jeg hjelp til?

  • Kople opp egen bærbare maskin mot trådløsnettet
  • Kople egen maskin til PullPrint og hjemmeområde
  • Hjelp til å laste ned programvare

Hva får jeg ikke hjelp til?

  • Bruk av programvare
  • Løsning av oppgaver
  • Feilsøking på egen maskin
  • Reinstallere egen maskin