Forskjell mellom versjoner av «Brukerstøtte for studenter»

Fra ithjelp
Hopp til: navigasjon, søk
(Her finner du IT brukerstøtte)
m (IT-problemer eller spørsmål? Kontakt IT brukerstøtte slik:)
(38 mellomliggende revisjoner av 2 brukere er ikke vist)
Linje 1: Linje 1:
 
__NOTOC__
 
__NOTOC__
== IT-problemer eller spørsmål? ==
+
[[fil:ikon hjelp COLOURBOX38156936.jpg|100px|left|link=IKT_for_studenter]]
 +
== IT-problemer eller spørsmål? Kontakt IT brukerstøtte slik: ==
 +
* Registrer henvendelse: [https://hjelp.uib.no '''UiBhjelp''']
 +
* Chat med oss: [https://britachat.app.uib.no/ '''itchat.uib.no'''] (kl. 0830-1530 alle arbeidsdager)
 +
* Ring oss '''(+47) 55 58 47 00''' (kl. 0800-1545 alle arbeidsdager)
 +
<!-- * Møt oss på et av '''brukerstøtte-stedene''' på universitetsområdet (se under) -->
  
Du kan kontakte IT brukerstøtte på disse måtene:
 
 
* Chat med oss på [https://britachat.app.uib.no/ britachat.app.uib.no] (kl 9-15 alle arbeidsdager)
 
* Registrer henvendelse: [https://bs.uib.no ''' Issue-tracker'''] (krever innlogging)
 
* Ring oss '''(+47) 55 58 47 00''' (kl 8-1545 alle arbeidsdager)
 
* Møt oss på et av brukerstøtte-stedene på universitetsområdet (se under)
 
 
* '''Hjelp til selvhjelp''' håper vi i størst mulig grad å kunne gi via sidene på [[Hovedside|IT-hjelp]].
 
 
* '''De viktigste IT-tjenestene''' for studenter finner du mer om på [[IKT for studenter]].
 
* '''De viktigste IT-tjenestene''' for studenter finner du mer om på [[IKT for studenter]].
  
 +
<!--
 
==Her finner du IT brukerstøtte==
 
==Her finner du IT brukerstøtte==
  
Linje 19: Linje 17:
 
|-
 
|-
 
| Bibliotek for humaniora<br />
 
| Bibliotek for humaniora<br />
| '''37''' [http://bit.ly/2tBDQbs Haakon Sheteligs plass 7, rom 124]<br />
+
| '''37''' [http://bit.ly/32D26dm Haakon Sheteligs plass 7]<br />
| Kl. 10-14 man.-fre.
+
| Kl. 9-16 man.-fre.
 
|-
 
|-
 
| Det juridiske fakultet
 
| Det juridiske fakultet
| '''44''' [http://bit.ly/2t24LQD Foajéen 6. etg., Rom 638 ved Infosenteret]
+
| '''OBS Midlertidig plassering (tidligere PC-sal) [http://bit.ly/2Lk2vM3 rom 403, 4.etg]'''
| Kl. 10-14 man.-fre.
+
| Kl. 10-15 man.-fre.
 
|-
 
|-
 
| Bibliotek for samfunnsvitenskap og musikk
 
| Bibliotek for samfunnsvitenskap og musikk
| '''44''' [http://bit.ly/2t24LQD Foajéen 6. etg., Rom 638 ved Infosenteret]
+
| '''18''' [https://s.mazemap.com/2MInDdd Fosswinckels gate 14, 2. etg.]
| Kl. 10-14 man.-fre.
+
| Kl. 10-15 man.-fre.
 
|-
 
|-
 
| Bibliotek for matematisk-naturvitenskapelige fag
 
| Bibliotek for matematisk-naturvitenskapelige fag
| '''8''' [http://bit.ly/2yq5oTC Realfagbygget, rom UF5b]  
+
| '''8''' [https://s.mazemap.com/2MINf9V Realfagbygget, ved hovedinngang sør/kaffebaren]  
| Kl. 10-14 man.-fre.
+
| Kl. 10-15 man.-fre.
 
|-
 
|-
| Med. og Psyk. fak.
+
| Bibliotek for medisin
| '''B''' [http://s.mazemap.com/2tTKblY BB-bygget, biblioteket 3. etg., rom 3A112F]
+
| '''B''' [http://s.mazemap.com/2tTKblY BB-bygget, 3. etg., rom 3A112F]
| Kl. Kl. 10-14 man.-fre.
+
| Kl. 10-15 man.-fre.
 
|-
 
|-
 
| Fakultetet for kunst, musikk og design
 
| Fakultetet for kunst, musikk og design
| KMD-bygget, Møllendalsveien 61, 4. etg.  
+
| [https://s.mazemap.com/2KOJ0Jc KMD-bygget, Møllendalsveien 61, 1. etg. informasjonen]
 
| kl. 8-17, man., ons. og fre.
 
| kl. 8-17, man., ons. og fre.
 
|}
 
|}
 +
 +
''I sommerferien (ca 8 uker) er det ikke IT-assistenter på jobb.''
 +
  
 
[[Image:UiBkart.jpg|850px]]
 
[[Image:UiBkart.jpg|850px]]
 +
-->
  
''I sommerferien (ca 8 uker) er det ikke IT-assistenter på jobb. Kontakt da IT-avdelingen direkte via [[BRITA]].''
+
==Du kan få hjelp med...==
 
 
==IT-assistentene kan hjelpe deg med==
 
  
 
*Spørsmål som gjelder bruk av IT i studiene
 
*Spørsmål som gjelder bruk av IT i studiene
Linje 53: Linje 53:
 
*Problemer som gjelder PC-stuer, studentskrivere og andre [[Tjenester fra IT-avdelingen|IT-tjenester]] for studenter
 
*Problemer som gjelder PC-stuer, studentskrivere og andre [[Tjenester fra IT-avdelingen|IT-tjenester]] for studenter
  
*Tilkobling av privat PC til trådløst nett og utskrift ([[Mprint]])
+
*Tilkobling av privat PC til [[Privat_maskin_p%C3%A5_nett_p%C3%A5_universitetsomr%C3%A5det|trådløst nett]] og utskrift ([[Mprint]])
  
 
*Enkel brukerstøtte på [http://www.uib.no/foransatte/97623/mitt-uib Mitt UiB], [http://www.uib.no/diguib/96133/digital-eksamen digital eksamen], [[Bruk av Webmail|Webmail]], [https://sebra.uib.no/sebra/ Sebra], og [[Programvare|standard programpakker]]
 
*Enkel brukerstøtte på [http://www.uib.no/foransatte/97623/mitt-uib Mitt UiB], [http://www.uib.no/diguib/96133/digital-eksamen digital eksamen], [[Bruk av Webmail|Webmail]], [https://sebra.uib.no/sebra/ Sebra], og [[Programvare|standard programpakker]]
  
*Støtte til PC-er driftet av IT-avdelingen
+
*Bruk av PC-er på PC-stuer, datalaber, kursrom (som er driftet av IT-avdelingen)
 
 
*Løse eller videreformidle problem i [http://bs.uib.no Issue-tracker]
 
  
 
*Tilsyn med skrivere (fylle på papir og toner)
 
*Tilsyn med skrivere (fylle på papir og toner)
  
*Videreformidle IT-problemer som IT-assistentene ikke kan løse selv
+
*Hvis vi får andre spørsmål om ting vi ikke kan svare på, kan vi formidle spørsmålet videre til riktig instans.
  
 +
<!--
 
==IT-assistentene kan ''ikke'' hjelpe deg med==
 
==IT-assistentene kan ''ikke'' hjelpe deg med==
  
*Privat IT-utstyr (ut over tilkobling til UiB-nett eller bruk av UiBs IT-tjenester)
+
*Privat IT-utstyr (når det ikke gjelder UiBs IT-tjenester)
 
 
*Gi studieveiledning
 
 
 
*Gi hjelp via telefon
 
 
 
*Spørsmål som ikke har med IT-tjenestene å gjøre - men de vet kanskje hvem du kan spørre
 
  
[[en:IT-assistants]]
+
*Studieveiledning eller andre spørsmål som ikke har med IT å gjøre - men de vet kanskje hvem du kan spørre
 +
-->
 +
[[en:User support for students]]

Revisjonen fra 30. mar. 2020 kl. 08:30

Ikon hjelp COLOURBOX38156936.jpg

IT-problemer eller spørsmål? Kontakt IT brukerstøtte slik:

  • Registrer henvendelse: UiBhjelp
  • Chat med oss: itchat.uib.no (kl. 0830-1530 alle arbeidsdager)
  • Ring oss (+47) 55 58 47 00 (kl. 0800-1545 alle arbeidsdager)


Du kan få hjelp med...

  • Spørsmål som gjelder bruk av IT i studiene
  • Problemer som gjelder PC-stuer, studentskrivere og andre IT-tjenester for studenter
  • Bruk av PC-er på PC-stuer, datalaber, kursrom (som er driftet av IT-avdelingen)
  • Tilsyn med skrivere (fylle på papir og toner)
  • Hvis vi får andre spørsmål om ting vi ikke kan svare på, kan vi formidle spørsmålet videre til riktig instans.