Telefoni og Brukerstøtte for studenter: Forskjell mellom sider

Fra IThjelp
(Forskjell mellom sider)
mIngen redigeringsforklaring
 
Ingen redigeringsforklaring
 
Linje 1: Linje 1:
== Hurtiglenker ==
{{BRS}}
* [[Fasttelefoni]]
Studenter får primært brukerstøtte fra PC-vaktene og henvender seg til dem via [http://bs.uib.no IssueTracker] eller ved personlig fremmøte. Hvor PC-vaktene sitter er opplyst på [http://studentportal.uib.no/?mode=show_page&link_id=770&toplink_id=571 MiSide]. På alle plakater som henger ved student-skriverne står det hvor nærmeste PC-vakt sitter.
*[http://wikihost.uib.no/ithjelp/index.php/Programmering_av_frav%C3%A6rsinformasjon Programmering av fraværsinformasjon, fasttelefon]
* [[Mobiltelefoni]]
* [http://elkat.uib.no/ UiBs interne telefonbok]
* [[Regler og rutiner]]
*[[:Category:Telefoni|Alle sider om telefoni]]




== Fasttelefoni ==
ithjelp.uib.no og andre [[Vevtjenester ved UiB|vevtjenester]] håper vi skal kunne gi hjelp til selvhjelp i størst mulig grad.
It-avdelingen drifter, vedlikeholder og utvikler tjenester knyttet til fasttelefonene ved UiB.
Herunder ligger utbygging av trådløst nettverk, taleposttjeneste og feiloppretting.  


Egne [[Skjema (feil, flytting, bestilling)|skjema]] brukes for innmelding av saker omkring feil, flytting eller bestilling av ny telefon.


Se mer informasjon under [[Fasttelefoni]]
==Dette kan PC-vaktene hjelpe deg med:==


*Spørsmål som gjelder bruk av IT i studiene


== Mobiltelefoni ==
*Alle problemer som gjelder PC-stuer, studentskrivere og UiBs [[Tjenester fra IT-avdelingen|IT-tjenester]]
IT-avdelingen leverer tjenester knyttet til bestilling av mobiltelefoner og abonnement samt synkronisering av e-post og kalender på mobiltelefoner.


Se [[mobiltelefoni|egne]] sider om mobiltelefon for mer informasjon.
*Tilkobling av privat PC til trådløst nett og utskrift


*Enkel brukerstøtte på MiSide, Webmail, Sebra, og [[Programvare|standard programpakker]]


== Telefonsentralen ==
*Støtte til PCer driftet av IT-avdelingen
Telefonsentralen for hele UiB ligger innunder IT-avdelingens ansvarsområde. Ansatte ved IT-avdelingen drifter og betjener telefonsentralen.


UiBs telefonsentral har telefonnummer 55 58 00 00.
*Løse eller videreformidle problem i [http://bs.uib.no IssueTracker]


[[Kategori:Telefoni]]
*Tilsyn med skrivere (fylle på papir og toner)
[[Kategori:Tjenester fra IT-avdelingen]]
 
 
 
==Dette kan PC-vaktene '''ikke''' hjelpe deg med:==
 
*Hjelpe til med privat utstyr, ut over tilkobling til UiBs VPN-nett eller bruk av UiBs IT-tjenester
 
*Gi studieveiledning
*Gi telefonsupport
*Svare på spørsmål som ikke har med IT-tjenestene å gjøre
*Ting som krever administrator-rettigheter på maskinene
 
[[Kategori:Brukerstøtte]]

Sideversjonen fra 8. mar. 2010 kl. 12:23


Studenter får primært brukerstøtte fra PC-vaktene og henvender seg til dem via IssueTracker eller ved personlig fremmøte. Hvor PC-vaktene sitter er opplyst på MiSide. På alle plakater som henger ved student-skriverne står det hvor nærmeste PC-vakt sitter.


ithjelp.uib.no og andre vevtjenester håper vi skal kunne gi hjelp til selvhjelp i størst mulig grad.


Dette kan PC-vaktene hjelpe deg med:

  • Spørsmål som gjelder bruk av IT i studiene
  • Alle problemer som gjelder PC-stuer, studentskrivere og UiBs IT-tjenester
  • Tilkobling av privat PC til trådløst nett og utskrift
  • Støtte til PCer driftet av IT-avdelingen
  • Tilsyn med skrivere (fylle på papir og toner)


Dette kan PC-vaktene ikke hjelpe deg med:

  • Hjelpe til med privat utstyr, ut over tilkobling til UiBs VPN-nett eller bruk av UiBs IT-tjenester
  • Gi studieveiledning
  • Gi telefonsupport
  • Svare på spørsmål som ikke har med IT-tjenestene å gjøre
  • Ting som krever administrator-rettigheter på maskinene