Service og Lånetelefon
Under arbeid!
Service på mobiltelefoner
Service på telefoner tas vanligvis gjennom IT-avdelingen, hvor vi etter en vurdering sender telefonen til autorisert verksted som tar seg av service / reparasjon av enheten.
Opprett en sak på IssueTracker (bs.uib.no), hvor du forklarer hvorfor du ønsker service på telefonen.
Deretter får du en tilbakemelding fra oss på når du kan komme innom med telefonen.
NB! Du er selv ansvarlig for å ta sikkerhetskopi av innhold på enheten før den leveres inn til oss.
I enkelte tilfeller kan vi være behjelpelige med å hente ut innhold fra telefonen, men dette avhenger av skadeomfang på enheten.
Innlevering av iPhone til service
Ved innlevering av Apple iPhone må man sørge for at skjermlås og funksjonen «Find My iPhone» er skrudd av telefonen før den leveres inn til oss.
Les mer om hvordan man deaktiverer sikkerhetskoden på iPhone på Apple sin supportside.
For å skru av «Find My iPhone» anbefaler vi å følge anvisningene man finner på Appe sin supportside.
Lånetelefon
IT-avdelingen har et begrenset antall lånetelefoner av typen Apple iPhone og diverse Android-telefoner.