Problemer med Outlook på UiB-maskiner

Fra IThjelp
Sideversjon per 19. apr. 2024 kl. 11:46 av Mihho (diskusjon | bidrag)
(diff) ← Eldre sideversjon | Nåværende sideversjon (diff) | Nyere sideversjon → (diff)


Viktig melding.gif Ikke oppdatert Denne siden er ikke oppdatert på lang tid, og kan inneholde utdatert informasjon eller feil. Oppdatert informasjon og brukerveiledninger for IT-tjenestene finnes i UiBhjelp (https://hjelp.uib.no).

Mange problemer relatert til Microsoft Outlook på klientdriftede maskiner kan ordnes ved å kjøre "Reparer Outlook" (mens Outlook IKKE er startet). Den vil tilbakestille oppsettet av Outlook til standard oppsett (peke til riktig server osv.). Den vil ikke endre på dine personlige innstillinger som filtre, mailbokser osv, så det skal ikke være noen farer knyttet til å kjøre den. Vær obs på at den endrer på innstillinger for videresending av e-post hvis du har aktivert dette. Men for de fleste er ikke det noe man trenger tenke på.

Merk at om du kjører denne fixen to ganger på rad, vil den tilbakestille noen flere innstillinger til standardoppsett.

Reparasjonsprogrammet startes slik:

Start - > Support - > Reparere Outlook

Etter noen sekunder kan du forhåpentlig starte Outlook uten de tidligere problemer.

Hvis ikonet ikke finnes, kontakt BRITA.

Tips: Support-menyen har tilsvarende reparasjons-script også for andre programmer.


Reparere Outlook.jpg