Teams: Forskjell mellom sideversjoner
Ingen redigeringsforklaring |
Ingen redigeringsforklaring |
||
Linje 7: | Linje 7: | ||
==Hvordan opprette nye Teams?== | ==Hvordan opprette nye Teams?== | ||
Foreløpig er Teams i pilot og det er foreløpig kun IT-avdelingen som kan opprette nye teams | Foreløpig er Teams i pilot og det er foreløpig kun IT-avdelingen som kan opprette nye teams | ||
===Hvordan legge til andre medlemmer?=== | ===Hvordan legge til andre medlemmer?=== |
Sideversjonen fra 7. jun. 2018 kl. 08:44
Hva er Teams?
IT-avdelingen jobber med å innføre Teams for ansatte og studenter. Prosjektet er i en tidlig fase og testes ut på IT-avdelingen.
Microsoft Teams er et chat-basert samarbeidsarbeidsområde i Office 365. Du kan teste det ut i en interaktiv demonstrasjon for å bedre forstå hva teams er og for å lære om de ulike funksjonene som er tilgjengelig. Se vanlige spørsmål om du lurer på noe. Stikk gjerne innom vårt offentlige team Microsoft Teams på UiB for å teste det ut og stille spørsmål
Hvordan opprette nye Teams?
Foreløpig er Teams i pilot og det er foreløpig kun IT-avdelingen som kan opprette nye teams
Hvordan legge til andre medlemmer?
Eiere av et team kan enkelt legge til flere medlemmer. Trykk på de tre prikkene og velg Add Members. Interne brukere er det enkleste, de kan du søke etter, eller skrive inn e-postadressen til. Eksterne brukere (de som ikke har konto på UIB) kan også legges til, men sjekk hvilken adresse du skal bruke. Noen bruker brukernavn@institusjon.no, mens andre bruker e-postadressen.
Dersom en samarbeidspartner utenfor UiB vil legge deg til som gjest i et Team må du be dem invitere deg med e-postadressen din.
Installere Teams
Du finner Teams i listen over tilgjengelig programvare i Software Center på Windows-PC. Du kan i tillegg installere appen på nettbrett og mobil (Android, iOS og Windows Phone).