Mac OS X: Managed Software Center: Forskjell mellom sideversjoner

Fra IThjelp
Ingen redigeringsforklaring
(Ingen forskjell)

Sideversjonen fra 28. okt. 2014 kl. 10:33


På våre Mac-klienter vil Managed Software Update være en viktig del. Via denne tjenesten vil du selv kunne installere programmer som IT-avdelingen har pakket, og motta oppdateringer. Programmet gir beskjed når oppdateringer til installert programvare er tilgjengelig. Installasjon av programmer og oppdateringer her vil ikke kreve administratortilgang.


Bruk av Managed Software Update

1. Trykk på Launchpad i Docken

MSU1.png


2. Bla deg frem til Managed Software Update. Eventuelt kan en bruke Spotlight til å søke opp Managed Software Update

MSU2.png


3. Managed Software Update åpnes med 4 kategorier

   Managed Software Center. Her er alle programmene som det er mulig å installere på maskinen. 
Managed Software Center har samme utseende som AppStore

Managed software center.png
Categories. Her er alle programmene katalogisert etter kategorier.

Categories.png
My Items. Her er de programmene som allerede er installert fra Managed Software Center. Her kan man avinstallere programmene selv.


My items.png
Updates. Her kommer oppdateringene som eksisterer på maskinen.
Her vil også de programmene som du har trykt install på i Managed Software Center dukke opp.

Updates.png

4. Når du klikker installer på et program som du vil installere, kommer det opp "Installasjon forespurt". Klikk på pilen bak og den blir lagt til under oppdateringer.
Installasjon.png

5. Før man kan installere programmet, leter maskinen etter flere oppdateringer som eventuelt er til maskinen.
Oppdateringer.png

6. Når maskinen har lett etter oppdateriner, trykker man oppdater alle knappen. Programmet/programmene blir installert på maskinen.
Oppdater alle.png