Brukerstøtte for studenter: Forskjell mellom sideversjoner

Fra IThjelp
Ingen redigeringsforklaring
Ingen redigeringsforklaring
Linje 1: Linje 1:
'''Brukerstøtte for studenter''' gis primært av [http://studentportal.uib.no/index.php?mode=show_page&link_id=770&toplink_id=571 PC-vakter] ved hvert fakultets [[PC-stover|PC-saler]].
Studenter får brukerstøtte fra pc-vaktene og henvender seg til dem via [http://bs.uib.no IssueTracker]eller ved personlig fremmøte. Hvor PC-vaktene sitter er opplyst på [http://studentportal.uib.no/?mode=show_page&link_id=770&toplink_id=571 MiSide]. På alle plakater som henger ved student-skriverne står det hvor nærmeste PC-vakt sitter.


[[ithjelp.uib.no]] og andre vevtjenester håper vi skal kunne gi hjelp til selvhjelp i størst mulig grad.
 
 
ithjelp.uib.no og andre vevtjenester håper vi skal kunne gi hjelp til selvhjelp i størst mulig grad.
 
 
 
==Dette kan PC-vaktene hjelpe deg med:==
 
*Spørsmål som gjelder bruk av IT i studiene
 
*Alle problemer som gjelder PC-stuer, studentskrivere og UiBs IT-tjenester
 
*Tilkobling av privat PC til trådløst nett og utskrift
 
*Enkel brukerstøtte på MiSide, Webmail, Sebra, og standard programpakker
 
*Støtte til PCer driftet av IT-avdelingen
 
*Løse eller videreformidle problem i [http://bs.uib.no IssueTracker]
 
*Tilsyn med skrivere (fylle på papir og toner)
 
 
 
==Dette kan PC-vaktene '''ikke''' hjelpe deg med:==
 
*Hjelpe til med privat utstyr, ut over tilkobling til UiBs VPN-nett eller bruk av UiBs [[Tjenester fra IT-avdelingen|IT-tjenester]]
 
*Gi studieveiledning og svare på spørsmål som ikke har med IT-tjenestene å gjøre


[[Kategori:Brukerstøtte]]
[[Kategori:Brukerstøtte]]

Sideversjonen fra 18. feb. 2010 kl. 14:45

Studenter får brukerstøtte fra pc-vaktene og henvender seg til dem via IssueTrackereller ved personlig fremmøte. Hvor PC-vaktene sitter er opplyst på MiSide. På alle plakater som henger ved student-skriverne står det hvor nærmeste PC-vakt sitter.


ithjelp.uib.no og andre vevtjenester håper vi skal kunne gi hjelp til selvhjelp i størst mulig grad.


Dette kan PC-vaktene hjelpe deg med:

  • Spørsmål som gjelder bruk av IT i studiene
  • Alle problemer som gjelder PC-stuer, studentskrivere og UiBs IT-tjenester
  • Tilkobling av privat PC til trådløst nett og utskrift
  • Enkel brukerstøtte på MiSide, Webmail, Sebra, og standard programpakker
  • Støtte til PCer driftet av IT-avdelingen
  • Tilsyn med skrivere (fylle på papir og toner)


Dette kan PC-vaktene ikke hjelpe deg med:

  • Hjelpe til med privat utstyr, ut over tilkobling til UiBs VPN-nett eller bruk av UiBs IT-tjenester
  • Gi studieveiledning og svare på spørsmål som ikke har med IT-tjenestene å gjøre