Anbefalinger for bruk av digitale møte- og samhandlingsløsninger: Forskjell mellom sideversjoner
mIngen redigeringsforklaring |
mIngen redigeringsforklaring |
||
Linje 18: | Linje 18: | ||
==Hvordan gå fra campus- til nettundervisning?== | ==Hvordan gå fra campus- til nettundervisning?== | ||
For videoløsninger til undervisningsbruk gjelder egne anbefalinger ([https://mitt.uib.no/courses/25566 | For videoløsninger til undervisningsbruk gjelder egne anbefalinger ([https://mitt.uib.no/courses/25566 klikk her for veiledning]). | ||
==Brukerstøtte ifm. Koronavirus== | ==Brukerstøtte ifm. Koronavirus== |
Sideversjonen fra 12. mar. 2020 kl. 17:42
Innledning
Her finner du informasjon og anbefalinger om hvordan du kan jobbe digitalt ifm. Koronaviruset, samt hvor du kan henvende deg dersom du trenger hjelp.
Hvordan samhandle digitalt?
Teams er UiBs foretrukne plattform for digital samhandling, med funksjonalitet for å avholde møter, ha samtaler og dele filer, oppgaver, skjerm, m.m. Les mer om bruk av Teams her.
Hvordan gjennomføre møter digitalt?
- Bruk Teams
- Bruk Skype for Business
- Bruk Outlook (til å kalle inn til Teams- eller Skype-møte). NB! Ikke alle brukere har Teams-knappen tilgjengelig i Outlook.
NB! IT-avdelingen anbefaler sterkt at du bruker hodesett, ikke datamaskinens innebygde høyttaler og mikrofon. Mer informasjon i UiBs innkjøpsveiledning. Husk derfor å ta med hodesett hjem. Har du ikke hodesett fra før, meld inn en sak til BRITA via UiBhjelp.
Hvordan gå fra campus- til nettundervisning?
For videoløsninger til undervisningsbruk gjelder egne anbefalinger (klikk her for veiledning).
Vi forsøker å opprettholde normal drift så langt som mulig. Primærkanal for kontakt for både ansatte og studenter er UiBhjelp.