SAFE - Tilgang til prosjekt: Forskjell mellom sideversjoner
Fra IThjelp
mIngen redigeringsforklaring |
mIngen redigeringsforklaring |
||
Linje 1: | Linje 1: | ||
[[Image:Tilgang_til_prosjekt.jpg|right|frame|Arbeidsflyt]] | [[Image:Tilgang_til_prosjekt.jpg|right|frame|Arbeidsflyt]] | ||
Linje 10: | Linje 8: | ||
* UiB-konto, hvis ikke bruker har UiB-konto: https://sebra.uib.no/ | * UiB-konto, hvis ikke bruker har UiB-konto: https://sebra.uib.no/ | ||
* Mobilnummer registrert i AD, gå til [[SAFE - Endring av mobilnummer | | * Mobilnummer registrert i AD, gå til [[SAFE - Endring av mobilnummer | endring av mobilnummer]] | ||
== Fremgangsmåte == | == Fremgangsmåte == |
Sideversjonen fra 1. des. 2015 kl. 12:18
Behov
Ønsker å gi andre tilgang til et eksisterende prosjekt i SAFE
Forutsetninger
- UiB-konto, hvis ikke bruker har UiB-konto: https://sebra.uib.no/
- Mobilnummer registrert i AD, gå til endring av mobilnummer
Fremgangsmåte
- Prosjektleder oppretter forespørsel i problemdatabasen (bs.uib.no) med informasjon om bruker og tilgang
- Prosjektleder oppdaterer tilgangsdokumentet slik at det gjenspeiler tilgangsforespørselen
- IT-avdelingen verifiserer at forespørsel i problemdatabasen er oppdatert i tilgangsdokumentet, at bruker har UiB-konto og at mobilnummer er registrert i AD
- Relevant faggruppe bistår med installasjon av programvare og gir relevant tilgang til bruker
- Ansvarlig for forespørsel informerer bruker om tilgang og lukker forespørsel i problemdatabasen