Brukerkonto og tilganger: Forskjell mellom sideversjoner
Fra IThjelp
Ingen redigeringsforklaring |
Ingen redigeringsforklaring |
||
Linje 6: | Linje 6: | ||
For å få opprette brukerkonto ved UiB, må en akseptere [https://regler.uib.no/regelsamling/show.do?id=255 universitetet sitt IKT-reglement]. | For å få opprette brukerkonto ved UiB, må en akseptere [https://regler.uib.no/regelsamling/show.do?id=255 universitetet sitt IKT-reglement]. | ||
* [[For studenter]] | |||
* [[For ansatte]] | |||
* [[For gjester]] | |||
[[Kategori:Autentifiserings og katalogtjenester]] | [[Kategori:Autentifiserings og katalogtjenester]] |
Sideversjonen fra 19. jan. 2010 kl. 16:35
Alle studenter og ansatte ved UiB skal ha en brukerkonto. Denne gir tilgang til blant annet tjenester som e-post, lagring, utskrift, hjemmesider, tilgang til Internet fra UiB eller hjemmefra.
[SEBRA] er UiB sitt sentrale brukeradministrasjonssystem, der man søker om og oppretter konto, bytter passord, søker om ekstra tilganger osv. Hver enhet (ansvarssted) ved UiB har sin(e) godkjenner(e) i SEBRA som godkjenner oppretting av konto for ansatte og "andre" (gjester o.l.)
For å få opprette brukerkonto ved UiB, må en akseptere universitetet sitt IKT-reglement.