|
|
(45 mellomliggende versjoner av 10 brukere er ikke vist) |
Linje 1: |
Linje 1: |
| {{Autoritativ informasjon}}
| | [https://hjelp.uib.no/tas/public/ssp/content/detail/service?unid=2f448f0a40a84669b9ea4ca656f8db53 Denne informasjonen finner du nå i UiBhjelp.] |
| | |
| | |
| Innkjøpsveiledningen omfatter datamaskiner, skrivere og annet datautstyr som er testet og kvalitetssikret av IT-avdelingen. For å sikre stabil drift og effektiv brukerstøtte er IT-avdelingen avhengig av at datautstyret er standardisert og at det samspiller med våre systemer (se også [[serviceerklæring fra IT-avdelingen]]). Det er derfor viktig at innkjøpsanbefalingene følges når du skal kjøpe data- og teleutstyr!
| |
| | |
| IT-avdelingens innkjøpsveiledning for:
| |
| | |
| * [[Innkjøpsveiledning for stasjonære PC-er|Stasjonære PC-er (Windows eller Linux)]]
| |
| * [[Innkjøpsveiledning for stasjonær arbeidsstasjon|Stasjonær arbeidsstasjon (Windows eller Linux)]]
| |
| * [[Innkjøpsveiledning for bærbare PC-er|Bærbare PC-er (Windows eller Linux)]]
| |
| * [[Innkjøpsveiledning for AV-utstyr|AV-utstyr]]
| |
| * [[Innkjøpsveiledning for stasjonære Mac-maskiner|Stasjonære Mac-maskiner]]
| |
| * [[Innkjøpsveiledning for bærbare Mac-maskiner|Bærbare Mac-maskiner]]
| |
| * [[Innkjøpsveiledning_for_hodesett_og_kamera|Hodesett og kamera til PC]]
| |
| * [[Innkjøpsveiledning_for_kamera_og_mikrofon_til_møterom|Kamera og mikrofon til møterom]]
| |
| * [[Innkjøpsveiledning for annet IT-utstyr|Annet IT-utstyr]]
| |
| | |
| | |
| | |
| * [[Innkjøp av mobiltelefon]]
| |
| | |
| Universitetet i Bergen har bindende rammeavtaler for alt kjøp av datautstyr. Det er '''ikke''' anledning til å gå utenom disse avtalene og kjøpe fra andre leverandører.
| |
| | |
| Se også:
| |
| *[http://regler.uib.no/regelsamling/show.do?id=297 Retningslinjer for innkjøp av varer og tjenester i Regelsamlingen]
| |
| *[http://innkjop.uib.no Innkjøpsguiden for UiB].
| |
| | |
| | |
| == Anskaffelse av større IT-løsninger ==
| |
| | |
| Universitetsdirektørens kontor har utarbeidet kjøreregler som skal benyttes av enhetene i planleggingen av nye prosjekter og ved større endringer i eksisterende prosjekter. [[Kjøreregler ved anskaffelse av IT-løsninger og gjennomføring av endringsprosjekter|Les mer]]
| |
| | |
| == Spørsmål om innkjøp? ==
| |
| | |
| Dersom du har spørsmål om innkjøp av data- og teleutstyr kan du registrere det til IT-avdelingen på [https://bs.uib.no] eller ringe BRITA på telefon (555) 84700.
| |
| | |
| Se også [[:Category:Innkjøp|alle sider om IT-innkjøp]]
| |
| | |
| [[Kategori:Innkjøp]]
| |
| [[Kategori:Tjenester fra IT-avdelingen]]
| |
| [[Kategori:Innkjøp]]
| |
| [[Kategori:Tjenester fra IT-avdelingen]]
| |
| [[Kategori:Innkjøp]]
| |
| [[Kategori:Tjenester fra IT-avdelingen]]
| |
| [[Kategori:Innkjøp]]
| |
| [[Kategori:Tjenester fra IT-avdelingen]]
| |