|
|
(12 mellomliggende versjoner av 3 brukere er ikke vist) |
Linje 1: |
Linje 1: |
| Husk at IT-avdelingen ikke sender passord (i post, e-post, osv.). Dette er av sikkerhetsmessige grunner.
| | #REDIRECT[[Slik bytter du passord]] |
| Studenter
| |
| Er du student, får du nytt passord på følgende måte:
| |
| Gå til https://sebra.uib.no, og velg student-lenken under "Glemt passord" i menyen til venstre.
| |
| Du må oppgi PIN-koden du bruker i Studentweb, samt studentnummer og fødselsnummer.
| |
| Dersom du har glemt PIN-koden, kontakter du Studentekspedisjonen i Langesgate 1. NB! Husk å ta med legitimasjon.
| |
| Fremgangsmåten kan også brukes om du har glemt brukernavnet ditt.
| |
| Ansatte og andre
| |
| Ansatte og andre med brukerkonto ved UiB må ta kontakt med godkjenner på det instituttet eller avdelingen de hører til. Liste over godkjenner ved instituttene og avdelingene: https://sebra.uib.no/sebra/Register/anvisere?lang=norsk
| |
| Eventuelt kan ansatte og andre med brukerkonto ved UiB (men som ikke er student) møte opp personlig i IT-avdelingens brukerstøttesenter BRITA i Nygårdsgaten 5.
| |
| NB! Husk legitimasjon. - Vi må vite at du virkelig er den du utgir deg for å være.
| |
| | |
| Kontakt BRITA hvis du lurer på noe
| |
| | |
| Det finnes ingen dumme eller tåpelige spørsmål rundt IT-sikkerhet. Hvis du lurer på noe, ring BRITA på tlf (555) 84700 eller registrer spørsmål på https://bs.uib.no, så skal vi prøve å hjelpe deg så godt vi kan.
| |
| | |
| {{BRA}}
| |
| | |
| [[Kategori:IT-sikkerhet]]
| |
| [[Kategori:Passord]]
| |