Rutiner for EK-tjenester: Forskjell mellom sideversjoner

Fra IThjelp
(Oppdatert og utvidet noe. Ref til SPH)
Ingen redigeringsforklaring
Linje 1: Linje 1:
Med hjemmel i [https://lovdata.no/dokument/SPH/sph-2015/KAPITTEL_10#KAPITTEL_10-2 Statens Personalhåndbok, kap 10-2], kan "Elektroniske kommunikasjonstjenester" (EK-tjenester) gis til bruk for ansatte utenfor arbeidsstedet.
Med hjemmel i [https://lovdata.no/dokument/SPH/sph-2015/KAPITTEL_10#KAPITTEL_10-2 Statens Personalhåndbok, kap 10-2], kan "Elektroniske kommunikasjonstjenester" (EK-tjenester) gis til bruk for ansatte utenfor arbeidsstedet.


Dette gjelder bare i de tilfeller det anses nødvendig for tjenesten, f.eks. ansatte som har behov for å kunne [[Jobbe hjemmefra|gjøre arbeidsrelaterte oppgaver hjemmefra]] eller reise.
Nærmere beskrivelse av ordningen finner du siden [https://w3.uib.no/nb/it/95438/kj%C3%B8p-og-bruk-av-mobiltelefon-dekket-av-uib Kjøp og bruk av mobiltelefon dekket av UiB].
 
Slike elektroniske kommunikasjonstjenester kan være tilgang til Internett hjemmefra (for eksempel [[ADSL#Abonnement_dekket_av_UiB|ADSL]]), [[mobiltelefon|mobil]] eller fasttelefon.
 
Fordi dette også vil kunne brukes privat, regnes det som en økonomisk fordel. Dermed gjelder statlige skatteregler, jamfør [http://www.lovdata.no/all/hl-19990326-014.html#5-12 skatteloven § 5-12 (5)].
 
Utstyret som stilles til disposisjon (f.eks. mobiltelefon) er universitetets eiendom.


[[Kategori:Regler, rutiner og retningslinjer]]
[[Kategori:Regler, rutiner og retningslinjer]]

Sideversjonen fra 12. feb. 2016 kl. 09:44

Med hjemmel i Statens Personalhåndbok, kap 10-2, kan "Elektroniske kommunikasjonstjenester" (EK-tjenester) gis til bruk for ansatte utenfor arbeidsstedet.

Nærmere beskrivelse av ordningen finner du på siden Kjøp og bruk av mobiltelefon dekket av UiB.