IT-tjenester for gjester

Fra IT-hjelp UiB

Informasjon.gif Har du lyst til å gi oss en
Tilbakemelding
på denne siden?

Hvis du skal besøke UiB som student, foredragsholder e.l., trenger å bruke enkelte IT-tjenester som UiB gjør tilgjengelig som gjest, leverandør e.l., kan du få en gjeste-konto på UiB.

Les mer: Nye rutiner for gjesteregistrering ved UiB.

Trådløst datanett

Besøkende studenter og universitetsansatte

Ansatte eller studenter på besøk fra andre universitet eller høyskoler, får tilgang til Internett via Eduroam. Man bruker da brukerkonto og påloggingsinformasjon fra sin egen utdanningsinstitusjon.

Eduroam er tilgjengelig alle steder UiB har trådløst datanett.

Studenter og ansatte ved UiB kan også bruke eduroam for trådløst datanett både på UiB og andre institusjoner i Eduroam-samarbeidet.

Nye studenter og andre besøkende

Gjester som ikke er tilknyttet Eduroam-samarbeidet kan bruke UiB-guest.

Nye studenter, nyansatte eller andre som ikke har fått brukerkonto ennå, kan også benytte UiB-guest.

Trådfast datanett

Tilkobling til UiBs kablede datanett er tilgjengelig for alle besøkende via en portalløsning. Du får tilgang ved hjelp av mobiltelefonnummer eller brukerkonto.

Gjesteforelesere

Gjester som skal holde forelesninger eller foredrag kan koble sin egen bærbare PC til projektor og annet utstyr i undervisningsrom.

For nærmere informasjon, se den mer generelle siden om informasjon til forelesere.