Oppgradering av wiki'en er nå i gang. En bør unngå å gjøre endringer inntil oppgraderingen er ferdig. Mvh IT avdelingen - 15. april 2021

Forskjell mellom versjoner av «Påloggingsproblemer»

Fra ithjelp
Hopp til: navigasjon, søk
m
m
Linje 27: Linje 27:
 
[[Kategori:Fra Studentwiki]]
 
[[Kategori:Fra Studentwiki]]
 
[[Kategori:Windows]]
 
[[Kategori:Windows]]
 +
[[Kategori:Verifiserte sider]]

Revisjonen fra 26. jan. 2010 kl. 20:16

Feil domene

Et typisk påloggingsproblem er at en prøver å logge seg på feil domene. I Feltet "Log on to" skal det stå "STUDENT" dersom du er student, eller "UIB" hvis du er ansatt (se bilde). Ellers skal det være vanlig brukernavn og passord.


Paalogging Student.jpg


Sjekk nettverkskontakt

Fungerer ikke dette kan det være nettverkskontakten som ikke er satt i. Sjekk både i PC og i vegg. Ikke rør kontakt merket Securitas i veggen. Da går alarmen.

300x400 NettKontakt.JPG300x400 NettKontaktPC.JPG


Sjekk brukerkonto

Det kan også være interessant å se om andre klarer å logge seg på PC-en du har problemer med, eventuelt se om du klarer å logge deg på en annen PC. Dersom en får inntrykk av at det er din egen brukerkonto det er noe gale med, kan du prøve å logge deg inn med brukernavn og passord (under Min konto) på SEBRA. Her kan du sjekke status for kontoen din. Her kan du også skifte passord om du skulle ønske det (eller om du har glemt passordet). SEBRA er også siden der en oppretter konto hvis en ikke har en konto allerede.


Rapportere feil

Får du fremdeles ikke logget deg på kan du rapportere feilen i Issue-tracker på https://bs.uib.no/. Studenter anbefales å først kontakte PC-vakten ved sitt fakultet.