Mac OS X: Legge til nettverksskriver

Fra ithjelp
Revisjon per 11. feb. 2010 kl. 10:47 av Sbi041 (diskusjon | bidrag)
Hopp til: navigasjon, søk


Informasjon.gif Har du lyst til å gi oss en
Tilbakemelding
på denne siden?

Viktig melding.gif Mangler illustrasjoner/bilder Denne artikkelen trenger flere bilder/illustrasjoner. Bilder er foreslått hentet fra [1]


Viktig melding.gif Trenger gjennomgang Denne artikkelen trenger muligens oppdateringer og/eller endringer.

Start opp "Systemvalg" og velg "Utskrift og faks".


Du får da opp dialogboksen for skrivere. Klikk på "+" for å legge til ny skriver:


Skrivernavigeringsvinduet kommer da opp. Dette skal fylles ut tilsvarende det bildet her viser:


   * Velg ""IP-skriver" øverst.
   * På "Protokoll:" velges "Line Printer Daemon - LPD"
   * Addresse: velg skriverservernavnet, vanligvis er dette "print.uib.no"
   * Kø: Velg navnet på skriveren /køen (Dette skal normalt være merket på selve skriveren).
   * "Navn" og "Sted" er beskrivende felt som kan fylles ut slik at du kjenner igjen hvilken skriver dette er.
   * Under "Skriv ut med" må du velge produsent og modell for skriveren.
   * Klikk til slutt "legg til".

Du kommer da tilbake til skrivernavigeringsvinduet og skriveren er klar til bruk.