Beskrivelse av tjenesten personlig brukerkonto

Revisjon per 26. jan. 2010 kl. 18:02 av Mgmjv (diskusjon | bidrag)


Informasjon.gif Har du lyst til å gi oss en
Tilbakemelding
på denne siden?


Viktig melding.gif Trenger gjennomgang Denne artikkelen trenger muligens oppdateringer og/eller endringer.

Viktig melding.gif Mangler kategorisering Denne siden er ikke kategorisert riktig eller ikke kategorisert i det hele tatt. Du kan hjelpe til ved å legge den til i kategorier.

Alle ansatte ved UiB skal ha personlig brukerkonto,

hjemmekatalog og tilgang til e-post og vevområde.


Ansatte har brukerkonto så lenge de finnes i UiBs personalsystem.

Også personer som har et forhold til et av firmaene ved UiB og som trenger tilgang til UiBs IT-tjenester kan få brukerkonto.


SEBRA er UiBs sentrale brukeradministrasjonssystem,

der en søker om og oppretter konto, bytter passord, søker om ekstra tilganger osv.

Hver enhet (ansvarssted) ved UiB har sin(e) godkjenner(e) i SEBRA

som godkjenner oppretting av konto for ansatte og "andre" (gjester o.l.)


Alle ansatte kan rekvirere midlertidige konti til gjester på https://tjinfo.uib.no/nettkonto


Alle fast ansatte kan opprette midlertidige kurskonti for f.eks.

eksterne brukere som skal bruke maskiner i kurslokaler.

Se rutinebeskrivelse på http://www.uib.no/persok/Sebra/Opprette_kurskonto.htm