Informasjon om undervisningsrom og Fraværsmelde e-post: Forskjell mellom sider

Fra IThjelp
(Forskjell mellom sider)
 
 
Linje 1: Linje 1:
Her ligg informasjon til forelesarar om bruk av auditorium og andre undervisningsrom.
Om du ikke kommer til å lese e-post en periode på grunn av tjenestereise, permisjon, ferie eller annet, kan det vere nyttig at de som sender deg e-post blir informert om dette. I stedet for å vente lenge på svar, vil avsender da ofte i stedet kunne få svar fra andre. Eller kanskje du vil ha e-posten til din UiB-adresse automatisk videresendt til en kollega eller en annen e-postadresse en periode.


== Bestilling av auditorium og undervisningsrom ==
== Mozilla, Apple Mail eller webmail.uib.no ==


Bestilling av auditorium/undervisningsrom skjer via kontaktpersonar på fakultet/institutt/avdeling (Studiekonsulent eller Infosenter).
Dersom du leser UiB-e-posten din i Thunderbird eller webmail, ligger e-posten din sannsynligvis på alf.uib.no (for ansatte) eller rasmus.uib.no (for studenter). Da kan du sette opp [https://tjinfo.uib.no/reise/ fraværsmelding] eller du kan [https://tjinfo.uib.no/reise/ videresende] eposten din til en annen adresse via en egen vevside. Etter innlogging kan du legge inn melding som skal sendes til mottaker, samt datoer for start og slutt på tjenesten. Er du tilbake før først antatt, går det an å logge inn og endre dette.


'''Viktig:''' Eksterne forelesarar som ikkje har uib-konto (tilsett eller student) og skal nytta PC som er i undervisningsommet må få ein kurskonto (sjå under). Dei som organiserer undervisninga må sørge for at forelesarar får kurskonto. Lokalt brukarstøttepersonell (PC-vakter) kan ikkje lage slik konto.


Det er viktig at områdeansvarlege på fakultetet får beskjed i god tid om kva programvare/operativsystem som skal nyttast i undervisninga. Dette gjeld både i PC-stover og auditorier.


==  Programvare ==


* Dersom ein skal nytte programvare i eit semesterkurs som '' ikkje'' var nytta i føregåande semester ber vi om at forelesar sender ei liste over programvaren til dei områdeansvarlege ved kvart fakultet før semesterstart. Det same gjeld dersom  ein ynskjer nye versjonar og oppdateringar.


* Om ein skal bruke programvare som '' ikkje'' er installert  så må det seiast ifrå minst ''' 2 veker''' på førehand slik at programvaren kan klargjerast for distribusjon til dei aktuelle maskinene.
== Outlook, Evolution eller Entourage ==


* Hugs at ein alltid skal ha testa oppsett maskiner eit par dagar i førevegen før kursstart. All programvare skal testast av ein kyndig person innanfor spesifikke program. Full brukaroppleving av eventuelle kurskonto, tilsettkonto eller studentkonto bør testast.
Leser du UiB-e-posten din i enten Outlook på Windows, Evolution på Linux eller Entourage på Mac, ligger e-posten din en Exchange-server. Du må da benytte programmets egen fraværsassistent, eventuelt tilsvarende på  [https://kalender.uib.no/ kalender.uib.no]. Spesifikt for Outlook, se under.


Om punkta over ikkje er følgt er ein ikkje garantert å få "på staden hjelp" om ein står fast midt i eit kurs.


== Kurskonto ==
== Outlook ==


Kurskontoar skal brukast av eksterne ( personar som '' ikkje'' har tilsett- eller studentkonto)  som treng tilgang til pc i auditorium/undervisningsrom eller pc-salar. Kontoen kan også brukast til å autentisera seg i det trådlause nettet. IT-avdelinga krev at ein gjev informasjon om kvar av dei eksterne brukarane som skal nytte dataanlegget eller kople seg til det trådlause UiB nettet. Kontoen kan maksimum 30 dagar og vil vere tilgjengeleg straks den er generert via prosedyren under. ''' Alle tilsette''' ved UiB kan lage kurskontoar ved å nytte følgjande prosedyre:
Outlook-brukere som får brukerstøtte fra IT-avdelingens Seksjon for Klientstøtte må IKKE bruke fraværsmeldingen man finner på https://tjinfo.uib.no/reise. Man kan i stedet bruke Outlook sin egen fraværsmelding. Denne kan også legges inn i Outlook Web Access.


* Opne SEBRA ([http://sebra.uib.no/  http://sebra.uib.no])
Legge inn fraværsmelding i Outlook
* Vel "Min Konto > Ansatt"
* Logg inn med dine brukardata
* På menyen til venstre, vel "Jeg søker tilgang > kurskonto"
* Du kan no lage kurskontoar for kursdeltakarar (maks 30 dagar)


Kurskontoar vert laga i student-domenet. Sjå også [http://www.uib.no/persok/Sebra/Opprette_kurskonto.htm  http://www.uib.no/persok/Sebra/Opprette_kurskonto.htm]. Dersom dei skal nyttast på maskiner med GNU/Linux må ein senda epost til '' sebra@it.uib.no'' med liste over dei brukerid/kontoar som skal bruke linux-klient.
1) Åpne menyen "Verktøy" i Outlook og velg "Fraværsassistent...".


==  PC-vakter ==
2) Merk av for "Jeg er ikke på kontoret" og skriv eventuelt inn egen melding i tekstfeltet under.


I nærleiken av PC-stover/Auditorium ved kvart fakultet sit det PC-vakter. Oppgåvene til PC-vaktene er:
3) Valgfritt: Man kan legge inn egne regler (vilkår og handlinger) for fraværsmeldigen ved å klikke på knappen [Legg til regel...] (over) og velge blant allternativene.
* Lokal brukarstøtte i auditorium og undervisningsrom.
* Hjelpe studentane med bruk av dataanlegget.  
* Skal '' ikkje'' hjelpe studentane med fagspesifikke problem og oppgåveløysing.
* Kan ''ikkje'' lage kurskontoar.
Ein oversikt over PC-vakter og opningstider finn du i [http://studentportal.uib.no/index.php?mode=show_page&link_id=770&toplink_id=571  studentportalen]'.


== Digitalisering av undervisningsmateriale i eldre format ==
=== Legge inn fraversmelding i Outlook Web Access ===


Dias lysbilete og video-kassettar i alle format som vert brukt i undervisninga kan digitaliserast og overførast til CD/DVD/PC for enkel framvising med PC og  projektor. IT-avdelinga vil anbefale dette, både sidan gamalt undervisningsutstyr er sårbart, og fordi digitalisering er ein måte å ivareta og forlenge levealderen til det aktuelle materialet. Det finst fleire bedrifter som tilbyr denne tenesta. Den nærmaste er [http://www.asvobergen.no/index2.html  ASVO Bergen AS] i Industrihuset på Møhlenpris.
I Outlook Web Access klikker man på "Options"/"Alternativ" i margen til venstre (må evt klikke på "snarveier" øverst), slik at vinduet i nettleseren skifter til valg for Outlook. Øverst merker man av for "I'm currently out of the office" og skriver så eventuelt inn egen melding i tekstfeltet under.


== Utskriftsvenleg undervisningsmateriale ==
==Lenker==
'''Gå til fraværsmelding eller videresending av epost for:'''


For presentasjonar som studentane skal skrive ut tilrår vi:
*[https://rasmus.uib.no/reise/ Studenter]
* Bruk ikkje'' mørke farger'' og '' bakgrunnar''.
*[https://tjinfo.uib.no/reise Ansatte med epost på alf] 
* Bruk tekst på kvit bakgrunn.  
*[https://kalender.uib.no/ Fraværsmelding for Outlook-brukere]
* Pass på at filstorleiken på bilete og grafikk ikkje er svært stor.


==  Demonstrasjon av utstyr i undervisningsrom ==
[[Kategori:E-post]]
 
PC-vaktene kan gi ei innføring i bruk av utstyret i undervisningsrom i forkant av bruken. Ta kontakt med PC-vakt på fakultetet for å avtale tidspunkt.  Bruk telefonnumra i oversikten  "Auditorier og undervisningsrom".'
'
 
==  Kontakt oss ==
 
Dersom du har problem eller lurer på noko om bruk av auditorium/undervisningsrom kan du kontakte oss på telefon ''' 55588587'''. Konkrete problem skal meldast inn i Issue-tracker på [http://bs.uib.no/  http://bs.uib.no] .
 
Kvart fakultet har områdeansvarlege som fungerer som 2.linje støtte, og som har ansvar for brukarstøtten i undervisningsromma. Ta kontakt på telefon for informasjon om undervisningsrom som ikke er knytta til fakultet.
 
Områdeansvarlege for dei ulike fakulteta er:
 
* Det matematisk-naturvitenskapelige fakultet : Bente Hellan [mailto:Bente.Hellan@it.uib.no  Bente.Hellan@it.uib.no]
* Det samfunnsvitenskapelige Fakultet: Frode Lillestøl [mailto:Frode.Lillestol@it.uib.no  Frode.Lillestol@it.uib.no]
* Det psykologiske Fakultet: Frode Lillestøl [mailto:Frode.Lillestol@it.uib.no  Frode.Lillestol@it.uib.no]
* Det humanistiske fakultet:  Jon Ingar Eikhaug [mailto:Jon.Eikhaug@it.uib.no  Jon.Eikhaug@it.uib.no]
* Det juridiske fakultet:  Jon Ingar Eikhaug [mailto:Jon.Eikhaug@it.uib.no  Jon.Eikhaug@it.uib.no]
* Det medisinsk-odontologiske fakultet:  Arild Fredriksen  [mailto:Arild.Fredriksen@it.uib.no  Arild.Fredriksen@it.uib.no]
 
[[Kategori:Undervisningsrom]]

Sideversjonen fra 18. feb. 2010 kl. 12:43

Om du ikke kommer til å lese e-post en periode på grunn av tjenestereise, permisjon, ferie eller annet, kan det vere nyttig at de som sender deg e-post blir informert om dette. I stedet for å vente lenge på svar, vil avsender da ofte i stedet kunne få svar fra andre. Eller kanskje du vil ha e-posten til din UiB-adresse automatisk videresendt til en kollega eller en annen e-postadresse en periode.

Mozilla, Apple Mail eller webmail.uib.no

Dersom du leser UiB-e-posten din i Thunderbird eller webmail, ligger e-posten din sannsynligvis på alf.uib.no (for ansatte) eller rasmus.uib.no (for studenter). Da kan du sette opp fraværsmelding eller du kan videresende eposten din til en annen adresse via en egen vevside. Etter innlogging kan du legge inn melding som skal sendes til mottaker, samt datoer for start og slutt på tjenesten. Er du tilbake før først antatt, går det an å logge inn og endre dette.



Outlook, Evolution eller Entourage

Leser du UiB-e-posten din i enten Outlook på Windows, Evolution på Linux eller Entourage på Mac, ligger e-posten din på en Exchange-server. Du må da benytte programmets egen fraværsassistent, eventuelt tilsvarende på kalender.uib.no. Spesifikt for Outlook, se under.


Outlook

Outlook-brukere som får brukerstøtte fra IT-avdelingens Seksjon for Klientstøtte må IKKE bruke fraværsmeldingen man finner på https://tjinfo.uib.no/reise. Man kan i stedet bruke Outlook sin egen fraværsmelding. Denne kan også legges inn i Outlook Web Access.

Legge inn fraværsmelding i Outlook

1) Åpne menyen "Verktøy" i Outlook og velg "Fraværsassistent...".

2) Merk av for "Jeg er ikke på kontoret" og skriv eventuelt inn egen melding i tekstfeltet under.

3) Valgfritt: Man kan legge inn egne regler (vilkår og handlinger) for fraværsmeldigen ved å klikke på knappen [Legg til regel...] (over) og velge blant allternativene.

Legge inn fraversmelding i Outlook Web Access

I Outlook Web Access klikker man på "Options"/"Alternativ" i margen til venstre (må evt klikke på "snarveier" øverst), slik at vinduet i nettleseren skifter til valg for Outlook. Øverst merker man av for "I'm currently out of the office" og skriver så eventuelt inn egen melding i tekstfeltet under.

Lenker

Gå til fraværsmelding eller videresending av epost for: