Ofte stilte spørsmål om webmail: Forskjell mellom sideversjoner

Fra IThjelp
Ingen redigeringsforklaring
Ingen redigeringsforklaring
Linje 15: Linje 15:


Gå til https://tjinfo.uib.no/ingrey og følg veiledning
Gå til https://tjinfo.uib.no/ingrey og følg veiledning
==Ingen av tipsene på denne siden hjelper/ Jeg trenger mer hjelp fra IT-avdelingen==
Følgende informasjon vil hjelpe oss å besvare henvendelsen din raskere:
* Maskinnavn og/eller IP-adresse på pc-en (på Windows: Start - Support - Show Computer Info)
* Hvilken nettleser bruker du?


==Importere adressebok==
==Importere adressebok==
Linje 40: Linje 35:


[[File:eksport4WM.png|400px]]
[[File:eksport4WM.png|400px]]
==Ingen av tipsene på denne siden hjelper/ Jeg trenger mer hjelp fra IT-avdelingen==
Følgende informasjon vil hjelpe oss å besvare henvendelsen din raskere:
* Maskinnavn og/eller IP-adresse på pc-en (på Windows: Start - Support - Show Computer Info)
* Hvilken nettleser bruker du?


Kontakt BRITA via https://bs.uib.no eller tlf (555) 84700.
Kontakt BRITA via https://bs.uib.no eller tlf (555) 84700.

Sideversjonen fra 22. sep. 2014 kl. 13:20

Informasjon.gif Under utvikling! Denne siden er under utvikling og ble sist oppdatert 22.09.2014 av Obj028 . Artikkelen kan eksistere på engelsk. Se etter en språklenke i menyen til venstre.

Jeg får ikke logget inn

Hvordan videresender jeg UiB-epost min til en annen epost-adresse?

Gå til https://tjinfo.uib.no/reise og følg veiledning

Jeg finner ikke tilsendt epost. Er den stoppet i spamfilteret?

Gå til https://tjinfo.uib.no/ingrey og følg veiledning

Importere adressebok

Det er mulig å importere din eksisterende adressebok fra gammel webmail til ny.

Fremgangsmåte i gammel webmail:

Velg "Adressebok", deretter "Importer/eksporter". Velg så "vCard" under "Export Address Book". Trykk "Eksporter" og lagre filen på maskinen.

Eksport1 1WM.png

Eksport2 1WM.png

I ny webmail:

Velg "Adressebok" og deretter "Importer kontakter". Trykk på "browse" og velg filen du lagret.

Eksport3WM.png

Eksport4WM.png

Ingen av tipsene på denne siden hjelper/ Jeg trenger mer hjelp fra IT-avdelingen

Følgende informasjon vil hjelpe oss å besvare henvendelsen din raskere:

  • Maskinnavn og/eller IP-adresse på pc-en (på Windows: Start - Support - Show Computer Info)
  • Hvilken nettleser bruker du?


Kontakt BRITA via https://bs.uib.no eller tlf (555) 84700.