Forskjell mellom versjoner av «Utgått eller glemt passord»

m
 
(2 mellomliggende revisjoner av 2 brukere er ikke vist)
Linje 1: Linje 1:
Se også:
+
#REDIRECT[[Slik bytter du passord]]
 
 
* [[Passord|Generelt om passord]]
 
* [[Pass på passordet!]]
 
* [[Bytte_passord|Bytte passord]]
 
* [[Bytte_passord_på_bærbar_UiB-maskin|Bytte passord på bærbar UiB-maskin]]
 
 
 
 
 
Husk at IT-avdelingen ikke sender passord (i post, e-post, osv.). Dette er av sikkerhetsmessige grunner.
 
 
 
== Studenter ==
 
 
 
Er du student, får du nytt passord på følgende måte:
 
Gå til https://sebra.uib.no, og velg student-lenken under "Glemt passord" i menyen til venstre.
 
Du må oppgi PIN-koden du bruker i Studentweb, samt studentnummer og fødselsnummer.
 
Dersom du har glemt PIN-koden, kontakter du Studentekspedisjonen i Langesgate 1 ([http://www.uib.no/ua/kontakt/informasjonssenteret-ved-studieadministrativ-avdeling mer info her]). NB! Husk å ta med legitimasjon.
 
Fremgangsmåten kan også brukes om du har glemt brukernavnet ditt.
 
 
 
 
 
== Ansatte og andre ==
 
 
 
Ansatte og andre med brukerkonto ved UiB må ta kontakt med godkjenner på det instituttet eller avdelingen de hører til. [https://sebra.uib.no/sebra/Register/anvisere?lang=norsk Liste over godkjenner ved instituttene og avdelingene finner du her.] 
 
Eventuelt kan ansatte og andre med brukerkonto ved UiB møte opp personlig i [https://it.uib.no/Brukerst%C3%B8tte_for_ansatte IT-avdelingens brukerstøttesenter BRITA i Nygårdsgaten 5.]
 
NB! Husk legitimasjon. - Vi må vite at du virkelig er den du utgir deg for å være.
 
 
 
 
 
== Kontakt BRITA hvis du lurer på noe ==
 
 
 
Det finnes ingen dumme eller tåpelige spørsmål rundt IT-sikkerhet. Hvis du lurer på noe, ring BRITA på tlf (555) 84700 eller registrer spørsmål på https://bs.uib.no, så skal vi prøve å hjelpe deg så godt vi kan.
 
 
 
{{BRA}}
 
 
 
[[Kategori:IT-sikkerhet]]
 
[[Kategori:Passord]]
 

Nåværende revisjon fra 16. feb. 2015 kl. 11:07

Omdirigering til: