Forskjell mellom versjoner av «Utgått eller glemt passord»

Fra ithjelp
Hopp til: navigasjon, søk
(Ny side: Husk at IT-avdelingen ikke sender passord (i post, e-post, osv.). Dette er av sikkerhetsmessige grunner. Studenter Er du student, får du nytt passord på følgende måte: Gå til https:...)
 
 
(12 mellomliggende revisjoner av 3 brukere er ikke vist)
Linje 1: Linje 1:
Husk at IT-avdelingen ikke sender passord (i post, e-post, osv.). Dette er av sikkerhetsmessige grunner.
+
#REDIRECT[[Slik bytter du passord]]
Studenter
 
Er du student, får du nytt passord på følgende måte:
 
Gå til https://sebra.uib.no, og velg student-lenken under "Glemt passord" i menyen til venstre.
 
Du må oppgi PIN-koden du bruker i Studentweb, samt studentnummer og fødselsnummer.
 
Dersom du har glemt PIN-koden, kontakter du Studentekspedisjonen i Langesgate 1. NB! Husk å ta med legitimasjon.
 
Fremgangsmåten kan også brukes om du har glemt brukernavnet ditt.
 
Ansatte og andre
 
Ansatte og andre med brukerkonto ved UiB må ta kontakt med godkjenner på det instituttet eller avdelingen de hører til. Liste over godkjenner ved instituttene og avdelingene: https://sebra.uib.no/sebra/Register/anvisere?lang=norsk
 
Eventuelt kan ansatte og andre med brukerkonto ved UiB (men som ikke er student) møte opp personlig i IT-avdelingens brukerstøttesenter BRITA i Nygårdsgaten 5.
 
NB! Husk legitimasjon. - Vi må vite at du virkelig er den du utgir deg for å være.
 
 
 
Kontakt BRITA hvis du lurer på noe
 
 
 
Det finnes ingen dumme eller tåpelige spørsmål rundt IT-sikkerhet. Hvis du lurer på noe, ring BRITA på tlf (555) 84700 eller registrer spørsmål på https://bs.uib.no, så skal vi prøve å hjelpe deg så godt vi kan.
 
 
 
{{BRA}}
 
 
 
[[Kategori:IT-sikkerhet]]
 
[[Kategori:Passord]]
 

Nåværende revisjon fra 16. feb. 2015 kl. 10:07

Omdirigering til: