Utgått eller glemt passord

Fra IThjelp
Sideversjon per 2. jan. 2014 kl. 11:40 av Ngfbh (diskusjon | bidrag) (Endringer av rutiner for å få ny PIN-kode)

Se også:


Husk at IT-avdelingen ikke sender passord (i post, e-post, osv.). Dette er av sikkerhetsmessige grunner.

Studenter

Er du student, får du nytt passord på følgende måte: Gå til https://sebra.uib.no, og velg student-lenken under "Glemt passord" i menyen til venstre. Du må oppgi PIN-koden du bruker i Studentweb, samt studentnummer og fødselsnummer. Dersom du har glemt PIN-koden, kontakter du Infosenteret på fakultetet du er registrert som student (HF-fakultetet, Det juridiske fakultet, Mat-Nat-fak, Med-odont fakultet, Psykologisk fakultet, SV-fakultetet). NB! Husk å ta med legitimasjon. Fremgangsmåten kan også brukes om du har glemt brukernavnet ditt.


Ansatte og andre

Ansatte og andre med brukerkonto ved UiB må ta kontakt med godkjenner på det instituttet eller avdelingen de hører til. Liste over godkjenner ved instituttene og avdelingene finner du her. Eventuelt kan ansatte og andre med brukerkonto ved UiB møte opp personlig i IT-avdelingens brukerstøttesenter BRITA i Nygårdsgaten 5. NB! Husk legitimasjon. - Vi må vite at du virkelig er den du utgir deg for å være.


Kontakt BRITA hvis du lurer på noe

Det finnes ingen dumme eller tåpelige spørsmål rundt IT-sikkerhet. Hvis du lurer på noe, ring BRITA på tlf (555) 84700 eller registrer spørsmål på https://bs.uib.no, så skal vi prøve å hjelpe deg så godt vi kan.