Tilgang til IT-tjenester (Temaserie fra IT-avdelingen)

Revisjon per 20. des. 2013 kl. 10:38 av Edpjm (diskusjon | bidrag) (Oppretter ny side om sjette nummer i temaserien: Tilgang til IT-tjenester. Trykte eksemplarer og informasjon via e-post er sendt til enhetene.)
(diff) ← Eldre revisjon | Nåværende revisjon (diff) | Nyere revisjon → (diff)


Informasjon.gif Har du lyst til å gi oss en
Tilbakemelding
på denne siden?

Tilgang til IT-tjenester er tittel på det sjette nummeret av IT-avdelingens temaserie, som er tilgjengelig i desember 2013.

Alle ansatte og studenter ved UiB trenger en IT-brukerkonto for tilgang til universitetets IT-tjenester. For noen tjenester trengs et studentkort eller ansattkort. Også mange gjester eller samarbeidspartnere har behov for IT-tjenester. I tillegg skjer det stadig at medarbeidere bytter arbeidssted internt, studenter blir ansatt og ansatte blir studenter. Noen blir også pensjonister, eller bare skifter navn. Alt dette må håndteres daglig rundt om i organisasjonen. IT-systemene våre må også snakke sammen for at ting skal gå mest mulig smertefritt for den det gjelder. Vi håper dette nummeret i temaserien kan gi nyttig informasjon rundt IT-brukerkonti og tilganger, og være til hjelp i hverdagen for brukere av IT-tjenestene.

Last ned som pdf

Noen trykte eksemplarer sendes til enhetene via internposten før Jul 2013. IT-assistentene (tidligere kjent som PC-vaktene) vil også få noen eksemplarer til semesterstart.

Flere trykte eksemplarer? Prøv følgende:

Tidligere nummer i temaserien