Telefoni: Forskjell mellom sideversjoner

Fra ithjelp
Ingen redigeringsforklaring
(15 mellomliggende versjoner av 7 brukere er ikke vist)
Linje 1: Linje 1:
[[en:Telephony]]
[[en:Telephony]]
{{BRA}}{{TD}}
 
__NOTOC__
__NOTOC__
== Hurtiglenker ==
== Hurtiglenker ==
* [[Mobiltelefoni]]
* [[Mobiltelefoni]] | [[Vanlige spørsmål rundt mobiltelefoni]]
* [[Fasttelefoni]]
* [[Fasttelefoni]]
* [[Prisliste_IT_tjenester|Priser for abonnement mm (untatt mobil)]]
* [[Skjema_(feil,_flytting,_bestilling)]]
* [[Telefoniheadset]]
* [[Pålogging på IP-telefoner]]
* [[Pålogging på IP-telefoner]]
* [[Softphone - telefon i PC]]
* [["Skype for Business" som telefon]]
* [[Telefonkonferanse]]
* [[Videokonferanserom]]
* [[Videokonferanserom]]
* [[Talepostkasse]]
* [[Fraværsmelding]]
* [[Bruksanvisning IP-telefoner 6753i]]
* [[Bruksanvisning IP-telefoner 6753i]]
* [[Bruksanvisning IP-telefoner 7434i]]
* [[Bruksanvisning IP-telefoner 7434i]]
Linje 17: Linje 21:


== Fasttelefoni ==
== Fasttelefoni ==
IT-avdelingen drifter, vedlikeholder og utvikler tjenester knyttet til fasttelefonene ved UiB.  
IT-avdelingen drifter, vedlikeholder og utvikler tjenester knyttet til fasttelefonene ved UiB. Fra 2018 vil vi gradvis avvikle alle kontortelefoner og erstatte dem med * [["Skype for Business" som telefon]]. Deretter vil også fasttelefoner som ikke er kontortelefoner bli gradvis avviklet.
Herunder ligger utbygging av trådløst nettverk, taleposttjeneste og feiloppretting.  
 
Talepostkasse er avviklet og ikke lengre en tjeneste ved UiB, men det er en tjeneste for å legge inn personlig melding som alternativ til opplest fravær.


Egne [[Skjema (feil, flytting, bestilling)|skjema]] brukes for innmelding av saker omkring feil, flytting eller bestilling av ny telefon.
Egne [[Skjema (feil, flytting, bestilling)|skjema]] brukes for innmelding av saker omkring feil, flytting eller bestilling av ny telefon.
Linje 38: Linje 43:
*[[Solidus - BluStar agent]]
*[[Solidus - BluStar agent]]
*[[Solidus - Hvordan spille inn talemeldinger i riktig format]]
*[[Solidus - Hvordan spille inn talemeldinger i riktig format]]
*[[Solidus - legge inn egne talemeldinger]]
*[[Solidus - Manuelt stenge eller åpne en telefonkø]]
*[[Solidus - Manuelt stenge eller åpne en telefonkø]]
*[[Solidus - Report Manager]]
*[[Solidus - Report Manager]]


[[Kategori:Telefoni]]
[[Kategori:Telefoni]]
[[Kategori:Oversiktssider]]

Sideversjonen fra 15. feb. 2019 kl. 12:38


Hurtiglenker

Fasttelefoni

IT-avdelingen drifter, vedlikeholder og utvikler tjenester knyttet til fasttelefonene ved UiB. Fra 2018 vil vi gradvis avvikle alle kontortelefoner og erstatte dem med * "Skype for Business" som telefon. Deretter vil også fasttelefoner som ikke er kontortelefoner bli gradvis avviklet.

Talepostkasse er avviklet og ikke lengre en tjeneste ved UiB, men det er en tjeneste for å legge inn personlig melding som alternativ til opplest fravær.

Egne skjema brukes for innmelding av saker omkring feil, flytting eller bestilling av ny telefon.

Se mer informasjon under Fasttelefoni

Mobiltelefoni

IT-avdelingen leverer tjenester knyttet til bestilling av mobiltelefoner og abonnement samt synkronisering av e-post og kalender på mobiltelefoner.

Se egne sider om mobiltelefon for mer informasjon.

Telefonsentralen

Telefonsentralen for hele UiB ligger under IT-avdelingens ansvarsområde. Ansatte ved IT-avdelingen drifter og betjener telefonsentralen.

UiBs telefonsentral har telefonnummer 55 58 00 00, og kan som regel finne riktig nummer og sette over samtaler.

Solidus

Solidus er kontaktsenterløsningen IT-avdelingen tilbyr enhetene ved UiB. Vi har laget et lite knippe artikler som omhandler administrative oppgaver knyttet til dette systemet samt veiledninger for operatører.