Standard Fillagring

Fra IThjelp
Sideversjon per 7. feb. 2020 kl. 09:08 av Nkjmb (diskusjon | bidrag) (Ny side: == Hva er standard fillagring? == Standard fillagring er det samme som du får tildelt når du får konto på UiB: hjemmekatalog, tilgang på avdelingens fellesområde osv.. Dette bruke…)
(diff) ← Eldre sideversjon | Nåværende sideversjon (diff) | Nyere sideversjon → (diff)

Hva er standard fillagring?

Standard fillagring er det samme som du får tildelt når du får konto på UiB: hjemmekatalog, tilgang på avdelingens fellesområde osv.. Dette brukes også til prosjektområder for forskningsgrupper osv..

Hva er inkludert?

I denne tjenesten er følgende tjenester inkludert:

  • "Snapshot" taes av alle områder hver time i arbeidstiden (8-17). Disse tar vi vare på 30 av (ca. 3 arbeidsdager). Du kan selv hente tilbake tidligere versjoner av filene dine ved å velge "View previous versions" i Windows, og tilsvarende på Mac og Linux.
  • "Snapshot" taes også hver natt. Disse tar vi vare på 14 av. Du kan selv hente tilbake tidligere versjoner på samme måte som beskrevet over.
  • Alle disse områdene speiles til en tilsvarende lagringsløsning hos Universitetet i Tromsø. Dette gjøres for at vi veldig raskt skal kunne være oppe igjen hvis noe alvorlig galt skjer i vår serverhall (brann f.eks). Dette siden restore av ekstremt store datamengder fra backup tar lang tid.
  • Vi tar backup av alle filområder hver natt. Vi kan ha liggende flere utgaver av filen din. I inntil 92 dager kan vi ha liggende opptil 7 utgaver av filene dine. Dette betyr at vi i noen tilfeller kan være behjelpelig med å få tilbake tidligere versjoner av et dokument du har selv om det er gått lenger tid enn de 2 ukene det finnes tidligere versjoner i snapshot. Sletter du en fil blir den liggende i 1 år i backupsystemet vårt etter sletting.