Forskjell mellom versjoner av «Sikker atferd i digitale møter»

Fra ithjelp
Hopp til: navigasjon, søk
(Spesielt for Teams:)
Linje 1: Linje 1:
 +
Denne siden supplerer og utdyper veiledningene i [[Digitale møter i Teams]] og [[Digtale møter med Zoom]].
 +
 
==Generelt:==
 
==Generelt:==
 
* Under møtet bør møteleder/administrator følge med på listen over møtedeltakere og holde oversikt over hvem som er inne i møtet til enhver tid.
 
* Under møtet bør møteleder/administrator følge med på listen over møtedeltakere og holde oversikt over hvem som er inne i møtet til enhver tid.

Revisjonen fra 1. apr. 2020 kl. 13:51

Denne siden supplerer og utdyper veiledningene i Digitale møter i Teams og Digtale møter med Zoom.

Generelt:

  • Under møtet bør møteleder/administrator følge med på listen over møtedeltakere og holde oversikt over hvem som er inne i møtet til enhver tid.
  • Hvis møter skal strømmes og/eller tas opp: Husk å informere deltakerne om at møtet blir strømmet og/eller tatt opp. Dersom strømmen eller opptaket skal publiseres på noen måte, må deltakerne samtykke til dette.

Spesielt for Teams:

  • Du bør gjøre deg kjent med hvilke roller deltakerne i Teams-møter kan ha og de ulike rollenes rettigheter.
  • Teams er ikke egnet for møter der det er der det er særs viktig å hindre at uvedkommende kan delta. Kolleger innen UiB som har lenken til møtet, kan gå inn i møtet. Man bør følge med på hvem som er med i møtet til en hver tid dersom møteinnkallingen eller -lenken er delt utenfor en liten gruppe.
  • I Teams er Chat-en for møtet er åpen for alle som deltar i eller er kalt inn til møtet, også etter at de har forlatt møtet og etter at møtet er avsluttet!