SAFE - Tilgang til prosjekt: Forskjell mellom sideversjoner

Fra IThjelp
Ingen redigeringsforklaring
Ingen redigeringsforklaring
 
(6 mellomliggende versjoner av en annen bruker er ikke vist)
Linje 1: Linje 1:
== Arbeidsflyt ==
[[Image:Tilgang_til_prosjekt.jpg|right|frame|Arbeidsflyt]]
[[Image:Tilgang_til_prosjekt.jpg|right|frame|Arbeidsflyt]]


Linje 10: Linje 8:


* UiB-konto, hvis ikke bruker har UiB-konto: https://sebra.uib.no/
* UiB-konto, hvis ikke bruker har UiB-konto: https://sebra.uib.no/
* Mobilnummer registrert i AD, gå til  
* Mobilnummer registrert i AD, gå til [[SAFE - Endring av mobilnummer | endring av mobilnummer]]


== Fremgangsmåte ==
== Fremgangsmåte ==


* Prosjektleder oppretter forespørsel i problemdatabasen (bs.uib.no) med informasjon om bruker og tilgang
* Prosjektleder oppretter forespørsel i [https://hjelp.uib.no/ UiBhjelp] med informasjon om bruker og tilgang
* Prosjektleder oppdaterer tilgangsdokumentet slik at det gjenspeiler tilgangsforespørselen
* Prosjektleder oppdaterer tilgangsdokumentet slik at det gjenspeiler tilgangsforespørselen
* IT-avdelingen verifiserer at forespørsel i problemdatabasen er oppdatert i tilgangsdokumentet, at bruker har UiB-konto og at mobilnummer er registrert i AD
* IT-avdelingen verifiserer at forespørsel i problemdatabasen er oppdatert i tilgangsdokumentet, at bruker har UiB-konto og at mobilnummer er registrert i AD
* Relevant faggruppe bistår med installasjon av programvare og gir relevant tilgang til bruker
* Relevant faggruppe bistår med [[SAFE - Installasjon av nødvendig programvare | installasjon av nødvendig programvare]] og gir relevant tilgang til bruker
* Ansvarlig for forespørsel informerer bruker om tilgang og lukker forespørsel i problemdatabasen
* Ansvarlig for forespørsel informerer bruker om tilgang og lukker forespørsel i problemdatabasen
Tilbake til hovedside for [[SAFE]]

Siste sideversjon per 30. jul. 2020 kl. 06:41

Arbeidsflyt

Behov

Ønsker å gi andre tilgang til et eksisterende prosjekt i SAFE

Forutsetninger

Fremgangsmåte

  • Prosjektleder oppretter forespørsel i UiBhjelp med informasjon om bruker og tilgang
  • Prosjektleder oppdaterer tilgangsdokumentet slik at det gjenspeiler tilgangsforespørselen
  • IT-avdelingen verifiserer at forespørsel i problemdatabasen er oppdatert i tilgangsdokumentet, at bruker har UiB-konto og at mobilnummer er registrert i AD
  • Relevant faggruppe bistår med installasjon av nødvendig programvare og gir relevant tilgang til bruker
  • Ansvarlig for forespørsel informerer bruker om tilgang og lukker forespørsel i problemdatabasen


Tilbake til hovedside for SAFE