SAFE - Tilgang til prosjekt: Forskjell mellom sideversjoner

Fra IThjelp
mIngen redigeringsforklaring
Ingen redigeringsforklaring
Linje 5: Linje 5:
== Behov ==
== Behov ==


Ønsker å opprette prosjekt for behandling av sensitive personopplysninger
Ønsker å gi andre tilgang til et eksisterende prosjekt i SAFE
 
== Forutsetninger ==
 
* UiB-konto, hvis ikke bruker har UiB-konto: https://sebra.uib.no/
* Mobilnummer registrert i AD, gå til


== Fremgangsmåte ==
== Fremgangsmåte ==


* Prosjektleder oppretter sak i problemdatabasen (bs.uib.no) med beskrivelse av behov
* Prosjektleder oppretter forespørsel i problemdatabasen (bs.uib.no) med informasjon om bruker og tilgang
* IT-avdelingen, ved prosjektleder SAFE, utarbeider tilbud basert på behov
* Prosjektleder oppdaterer tilgangsdokumentet slik at det gjenspeiler tilgangsforespørselen
* Prosjektleder akspeterer tilbud (evt. avslår)
* IT-avdelingen verifiserer at forespørsel i problemdatabasen er oppdatert i tilgangsdokumentet, at bruker har UiB-konto og at mobilnummer er registrert i AD
* Oppgaven med å sette opp løsningen blir tildelt den aktuelle faggruppen
* Relevant faggruppe bistår med installasjon av programvare og gir relevant tilgang til bruker
* Struktur for kopiering av data til og fra løsningen blir satt opp
* Ansvarlig for forespørsel informerer bruker om tilgang og lukker forespørsel i problemdatabasen
* Tilgangsdokument blir opprettet på filserver
* Prosjektoversikten blir oppdatert
* Prosjektleder blir informert når løsningen er klart for bruk
* Prosjektleder kan nå be om at andre får [[SAFE - Tilgang til prosjekt | tilgang til prosjektet]]

Sideversjonen fra 1. des. 2015 kl. 12:16

Arbeidsflyt

Arbeidsflyt

Behov

Ønsker å gi andre tilgang til et eksisterende prosjekt i SAFE

Forutsetninger

Fremgangsmåte

  • Prosjektleder oppretter forespørsel i problemdatabasen (bs.uib.no) med informasjon om bruker og tilgang
  • Prosjektleder oppdaterer tilgangsdokumentet slik at det gjenspeiler tilgangsforespørselen
  • IT-avdelingen verifiserer at forespørsel i problemdatabasen er oppdatert i tilgangsdokumentet, at bruker har UiB-konto og at mobilnummer er registrert i AD
  • Relevant faggruppe bistår med installasjon av programvare og gir relevant tilgang til bruker
  • Ansvarlig for forespørsel informerer bruker om tilgang og lukker forespørsel i problemdatabasen