Forskjell mellom versjoner av «Påloggingsproblemer»

Fra ithjelp
Hopp til: navigasjon, søk
m
m
Linje 13: Linje 13:
  
  
Får du fremdeles ikke logget deg på kan en rapportere feilen hos [http://studentportal.uib.no/?mode=show_page&link_id=770&toplink_id=571 PC-vakten ved ditt fakultet], evt rapportere feilen i Issue-tracker på https://bs.uib.no/
+
Det kan også være interessant å se om andre klarer å logge seg på PC-en du har problemer med, eventuelt se om du klarer å logge deg på en annen PC. Dersom en får inntrykk av at det er din egen brukerkonto det er noe gale med, kan du prøve å logge deg inn med brukernavn og passord (under Min konto) på [https://sebra.uib.no/ SEBRA]. Her kan du sjekke status for kontoen din. Her kan du også skifte passord om du skulle ønske det (eller om du har glemt passordet). SEBRA er også siden der en oppretter konto hvis en ikke har en konto allerede.
  
 
+
Får du fremdeles ikke logget deg på kan du rapportere feilen i Issue-tracker på https://bs.uib.no/. Studenter anbefales å først kontakte [http://studentportal.uib.no/?mode=show_page&link_id=770&toplink_id=571 PC-vakten ved sitt fakultet].
 
 
Det kan også være interessant å se om andre klarer å logge seg på PC-en du har problemer med, evt se om du klarer å logge deg på en annen pc. Dersom en får inntrykk av at det er din egen brukerkonto det er noe gale med, kan du prøve å logge deg inn med brukernavn og passord (under Min konto - Student) på https://sebra.uib.no/. Her kan du sjekke status for kontoen din. Her kan du også skifte passord om du skulle ønske det (evt at du har glemt passordet). [https://sebra.uib.no/| Sebra] er også siden der en oppretter konto hvis en ikke har en konto allerede.
 
 
 
Se også:
 
 
 
[[Hvordan kobler man seg opp mot VPN?]]
 
 
 
[[Hvordan koble til privat PC eller laptop til Internett?]]
 
  
 
[[Kategori:Fra Studentwiki]]
 
[[Kategori:Fra Studentwiki]]
 
[[Kategori:Windows]]
 
[[Kategori:Windows]]

Revisjonen fra 26. jan. 2010 kl. 19:11

Påloggingsproblemer

Et typisk påloggingsproblem er at en prøver å logge seg på feil domene. I Feltet "Log on to" skal det stå "STUDENT" dersom du er student, eller "UIB" hvis du er ansatt (se bilde). Ellers skal det være vanlig brukernavn og passord.


Paalogging Student.jpg


Fungerer ikke dette kan det være nettverkskontakten som ikke er satt i. Sjekk både i PC og i vegg. Ikke rør kontakt merket Securitas i veggen. Da går alarmen.

300x400 NettKontakt.JPG300x400 NettKontaktPC.JPG


Det kan også være interessant å se om andre klarer å logge seg på PC-en du har problemer med, eventuelt se om du klarer å logge deg på en annen PC. Dersom en får inntrykk av at det er din egen brukerkonto det er noe gale med, kan du prøve å logge deg inn med brukernavn og passord (under Min konto) på SEBRA. Her kan du sjekke status for kontoen din. Her kan du også skifte passord om du skulle ønske det (eller om du har glemt passordet). SEBRA er også siden der en oppretter konto hvis en ikke har en konto allerede.

Får du fremdeles ikke logget deg på kan du rapportere feilen i Issue-tracker på https://bs.uib.no/. Studenter anbefales å først kontakte PC-vakten ved sitt fakultet.