Forskjell mellom versjoner av «Påloggingsproblemer»

Fra ithjelp
Hopp til: navigasjon, søk
Linje 4: Linje 4:
 
*Har du [[Brukerkonto/tilgang til IT-tjenestene|gyldig konto]]? Konto kan opprettes på [http://sebra.uib.no SEBRA]
 
*Har du [[Brukerkonto/tilgang til IT-tjenestene|gyldig konto]]? Konto kan opprettes på [http://sebra.uib.no SEBRA]
 
*Trenger du [[Glemt passord|nytt passord]]?
 
*Trenger du [[Glemt passord|nytt passord]]?
*Har du valgt rett domene? Studenter skal bruke STUDENT, mens ansatte logger på UIB. Slik skal det se ut på Windows 7:
+
*Har du valgt rett domene? Studenter skal bruke STUDENT, mens ansatte logger på UIB.  
 +
 
 +
Slik skal det se ut på Windows 7:
 
[[Image:ansatt2.png‎]]
 
[[Image:ansatt2.png‎]]
 
[[Image:student2.png‎]]
 
[[Image:student2.png‎]]
 +
  
 
På Windows XP skal det se slik ut:
 
På Windows XP skal det se slik ut:

Revisjonen fra 7. jun. 2013 kl. 13:03

Problemer med å logge på kan skyldes en rekke ting:

Mulige løsninger:

  • Har du gyldig konto? Konto kan opprettes på SEBRA
  • Trenger du nytt passord?
  • Har du valgt rett domene? Studenter skal bruke STUDENT, mens ansatte logger på UIB.

Slik skal det se ut på Windows 7: Ansatt2.png Student2.png


På Windows XP skal det se slik ut: Paalogging Student.jpg

  • Sjekk at Caps Lock ikke er på (noen ganger kan det være feil på selve tastaturet. Prøv å skrive passordet i brukernavn-feltet og se om det er riktig der)
  • Sjekk at nettverkskabelen er koblet i både vegguttak og maskinen, og at det lyser grønt eller oransje der den er koblet i maskinen

300x400 NettKontakt.JPG300x400 NettKontaktPC.JPG

  • Forsøk en omstart på maskinen
  • Det kan også være interessant å se om andre klarer å logge seg på PC-en du har problemer med, eventuelt se om du klarer å logge deg på en annen PC.


Klientdriftede bærbare eller unmanaged-maskiner:

Dersom det gjelder innlogging med brukeren 'install' på bærbare eller unmanaged-maskiner må 'log on to' være satt til: MASKINAVN (this computer)


Rapportere feil