OneNote - Problemer etter avvikling av studentdomenet: Forskjell mellom sideversjoner

Fra IThjelp
(redirect ettersom dokumentet ikke er så relevant lenger)
(Erstatter siden med «#REDIRECT OneNote_-_Synkroniseringsproblemer»)
 
Linje 1: Linje 1:
#REDIRECT [[OneNote_-_Synkroniseringsproblemer]]
#REDIRECT [[OneNote_-_Synkroniseringsproblemer]]
Etter avviklingen av studentdomenet den 16.12.2017 vil studenter måtte sette opp OneNote-programmet på nytt dersom en ser et rødt kryss ved siden av notatnavnet. Grunnen til dette er at kontoen en var innlogget med før avviklingen (brukernavn@student.uib.no), ikke finnes mer. OneNote-dokumentet er kopiert over til ny konto med nytt brukernavn (brukernavn@uib.no). Se eksempel på OneNote-dokument som ikke lar seg synke nedenfor:
([[Avvikling_av_student-domenet|les mer om avviklingen av studentdomenet her]])
[[File:onenoteaapningsskjermsyncproblem.JPG|600px]]
==Hvordan laste opp OneNote-dokumentet på nytt i fra OneDrive==
Dersom en klikker på "File"-menyen oppe til venstre og deretter "Info" i menyen til venstre, vil en få oversikt over hvilke notatbøker som er koblet opp.
Her ser en at "notater5" ikke vil synkronisere (rødt kryss og melding: "Not syncing". Vi må derfor finne den nye banen til "notater5" i Onedriven. 
[[File:onenoteinfo2.JPG|600px]]
* Velg "Open" til venstre - Klikk på OneDrive- kontoen nedenfor (OneDrive -University of Bergen)
* Bla deg igjennom mappene til en finner riktig OneNote-fil - dobbelklikk på filen (i dette tilfellet "notater5")
[[File:notater5.JPG|600px]]
Onenote vil så laste inn filen
[[File:loadingnotater5.jpg|400px]]
Når filen er lastet kan en igjen gå inn på "Info". Nå vil en se at en har en versjon av notatblokken som ikke synkroniserer og en som synkroniserer.
[[File:onenoteinfoetter.JPG|600px]]
Dersom en har fått sjekket at den notatblokken uten uten rødt kryss er fullstendig kan en lukke den utgaven som ikke synkroniserer. En velger "Setting" - "Close" for den notatblokken som ikke synkroniserer (rødt kryss og melding: "Not syncing")
[[File:closenotater5.jpg|600px]]
Etter at en har fjernet notatblokk som ikke synkroniserer vil en se at alle notatblokkene er uten røde kryss. En kan heretter synkronisere notatblokken uten problemer
[[File:onenoteinfoetterok.JPG|600px]]
'''Vær obs på at arbeid som er gjort på den usynkroniserte notatblokken ikke vil være synkronisert i forhold til den en evt har lastet inn på nytt i fra OneDrive. '''.
Dersom en ikke finner opprinnelig OneNote-fil i OneDrive kan en vurdere å endre bane på stien til den usynkroniserte notatblokken slik at den synker mot OneDrive. [[OneNote - lagre ny kopi i OneDrive|Denne løsningen finner du på denne siden.]]
Se også [[OneDrive - Problemer etter avvikling av studentdomenet]]

Siste sideversjon per 19. feb. 2018 kl. 14:01