Mac OS X: Legge til nettverksskriver

Fra IThjelp
Sideversjon per 19. jan. 2010 kl. 17:47 av Sbi041 (diskusjon | bidrag) (Ny side: {{Mangler bilder | url=http://it.uib.no/?mode=show_page&link_id=2568&sublink_id=155462&subsublink_id=157620&toplink_id=1577}} {{Trenger gjennomgang}} Start opp "Systemvalg" og velg "Utskri...)
(diff) ← Eldre sideversjon | Nåværende sideversjon (diff) | Nyere sideversjon → (diff)

Viktig melding.gif Mangler illustrasjoner/bilder Denne artikkelen trenger flere bilder/illustrasjoner. Bilder er foreslått hentet fra [1]


Viktig melding.gif Trenger gjennomgang Denne artikkelen trenger muligens oppdateringer og/eller endringer.

Start opp "Systemvalg" og velg "Utskrift og faks".


Du får da opp dialogboksen for skrivere. Klikk på "+" for å legge til ny skriver:


Skrivernavigeringsvinduet kommer da opp. Dette skal fylles ut tilsvarende det bildet her viser:


   * Velg ""IP-skriver" øverst.
   * På "Protokoll:" velges "Line Printer Daemon - LPD"
   * Addresse: velg skriverservernavnet, vanligvis er dette "print.uib.no"
   * Kø: Velg navnet på skriveren /køen (Dette skal normalt være merket på selve skriveren).
   * "Navn" og "Sted" er beskrivende felt som kan fylles ut slik at du kjenner igjen hvilken skriver dette er.
   * Under "Skriv ut med" må du velge produsent og modell for skriveren.
   * Klikk til slutt "legg til".

Du kommer da tilbake til skrivernavigeringsvinduet og skriveren er klar til bruk.