Forskjell mellom versjoner av «Mac OS X: Kjente problemer ved oppgraderinger av OS X»

Fra ithjelp
Hopp til: navigasjon, søk
Linje 13: Linje 13:
 
IT-avdelingen har testet El Capitan mot våre tjenester og pr. i dag ser alt ut til å virke som det skal.
 
IT-avdelingen har testet El Capitan mot våre tjenester og pr. i dag ser alt ut til å virke som det skal.
  
 +
'''Problemer vi vet om pr.idag'''
 +
 +
* Endnote fungerer ikke mot Office 2016
 +
* Endnote fungerer ikke mot Office 365
 +
* Brukere har opplevd generelle problemer med Office 365
 +
* IT-avdelingen har ikke testet ferdig Office 2016 på El Capitan
  
 
'''Dersom du har opplevd problemer med operativsystemet, ta kontakt med BRITA ved å ringe (555) 84700, eller opprette en sak på [https://bs.uib.no/ bs.uib.no]'''
 
'''Dersom du har opplevd problemer med operativsystemet, ta kontakt med BRITA ved å ringe (555) 84700, eller opprette en sak på [https://bs.uib.no/ bs.uib.no]'''

Revisjonen fra 27. okt. 2015 kl. 09:42

Status pr 23.10.15:
Ved Oppgradering av OS 10.10 til 10.11 (Fra Yosemite til El Capitan):

Apple har oppgitt følgende minimumskrav for at maskinen skal kunne kjøre 10.11 El Capitan:

  • OS X versjon 10.6.8 eller nyere
  • 2 GB minne
  • 8,8 GB ledig diskplass

Eldre Mac-maskiner med minimumet på 2 GB - og selv med 4 GB - kan etter oppgradering til El Capitan oppleves som trege å jobbe med.

IT-avdelingen har testet El Capitan mot våre tjenester og pr. i dag ser alt ut til å virke som det skal.

Problemer vi vet om pr.idag

  • Endnote fungerer ikke mot Office 2016
  • Endnote fungerer ikke mot Office 365
  • Brukere har opplevd generelle problemer med Office 365
  • IT-avdelingen har ikke testet ferdig Office 2016 på El Capitan

Dersom du har opplevd problemer med operativsystemet, ta kontakt med BRITA ved å ringe (555) 84700, eller opprette en sak på bs.uib.no