Anbefalinger for bruk av digitale møte- og samhandlingsløsninger: Forskjell mellom sideversjoner

Fra IThjelp
mIngen redigeringsforklaring
mIngen redigeringsforklaring
Linje 9: Linje 9:
* NB! Unngå å bruke VPN-oppkobling hvis mulig, ettersom det belaster UiBs infrastruktur
* NB! Unngå å bruke VPN-oppkobling hvis mulig, ettersom det belaster UiBs infrastruktur
* [[Jobbe hjemmefra| Flere råd om å jobbe hjemmefra]]
* [[Jobbe hjemmefra| Flere råd om å jobbe hjemmefra]]


==Hvordan samhandle digitalt?==
==Hvordan samhandle digitalt?==

Sideversjonen fra 13. mar. 2020 kl. 09:59

Klikk her for informasjon om undervisning på nett


Innledning

Her finner du informasjon og anbefalinger om hvordan du kan jobbe digitalt ifm. Koronaviruset, samt hvor du kan henvende deg dersom du trenger hjelp.

Hvordan samhandle digitalt?

Teams er UiBs foretrukne plattform for digital samhandling, med funksjonalitet for å avholde møter, ha samtaler og dele filer, oppgaver, skjerm, m.m. Les mer om bruk av Teams her.

Hvordan gjennomføre møter digitalt?

IT-avdelingen jobber også med å gjøre Zoom tilgjengelig for digitale møter.

NB! IT-avdelingen anbefaler sterkt at du bruker hodesett, ikke datamaskinens innebygde høyttaler og mikrofon. Mer informasjon i UiBs innkjøpsveiledning. Husk derfor å ta med hodesett hjem. Har du ikke hodesett fra før, meld inn en sak til BRITA via UiBhjelp.

Hvordan gå fra campus- til nettundervisning?

  • For videoløsninger til undervisningsbruk gjelder egne anbefalinger (klikk her for veiledning)
  • Disputaser: informasjon kommer

Brukerstøtte ifm. Koronavirus

Vi forsøker å opprettholde normal drift så langt som mulig. Primærkanal for kontakt for både ansatte og studenter er UiBhjelp.