Forskjell mellom versjoner av «Korona: anbefalinger for bruk av digitale møte- og samhandlingsløsninger»

Fra ithjelp
Hopp til: navigasjon, søk
(Hvordan avholde digitale doktorgradsprøver?)
Linje 39: Linje 39:
  
 
==Hvordan avholde digitale doktorgradsprøver?==
 
==Hvordan avholde digitale doktorgradsprøver?==
* Se egen side om [[Anbefalinger for digitale doktorgradsprøver]].
+
* Se [https://www.uib.no/foransatte/134623/disputas-og-pr%C3%B8veforelesninger-under-koronasituasjonen UiBs regler og retningslinjer for disputaser og prøveforelesninger under koronasituasjonen] og våre [[Anbefalinger for digitale doktorgradsprøver]].
  
 
==Her kan du få hjelp==
 
==Her kan du få hjelp==

Revisjonen fra 7. aug. 2020 kl. 11:04

Viktig melding.gif Vi tilbyr nå jevnlig korte kurs i Teams, Zoom, Kaltura og digital samhandling.
Se kalenderen på ansattsidene for nærmere informasjon.



Illfoto korona.jpg
Denne siden supplerer UiBs side "Koronavirus – informasjon for studenter og ansatte"

Hvordan jobbe hjemmefra?

Se også siden med råd og veiledning om IT-tjenester for å jobbe hjemmefra.

Hvordan kommunisere og samhandle digitalt?

Teams er UiBs foretrukne plattform for digital samhandling. Teams og Zoom kan begge brukes til videomøter.
Matrisen oppsummerer anbefalinger for ulike bruksområder:

System-oppgave-matrise.png

Teams

Zoom

Merk:

Hvordan gå fra campus- til nettundervisning?

UiB har på kort tid fått to nye tjenester for fjernundervisning:

  • Kaltura: brukes til opptak av forelesninger. Forelesere oppfordres til å bruke opptak fremfor live undervisning. Opptak kan gjøres i ro og mak, det er lavere risiko for feil, og studenter kan se opptaket flere ganger.
  • Zoom: brukes der Kaltura ikke kan/bør benyttes, f.eks. live seminar med behov for interaksjon mellom foreleser og studenter og gruppesamtaler/-arbeid. Zoom har for eksempel funksjonalitet for breakout-rooms, der man kan dele studentene inn i grupper.


Hvordan avholde digitale doktorgradsprøver?

Her kan du få hjelp

  • Du finner informasjon og kan få hjelp i tjenesteportalen UiBhjelp.
  • Brukerstøttesenteret BRITA er også tilgjengelig på telefon 55 58 47 00, kl. 08:00-15:45.
  • Vi er også tilgengelig på chat: itchat.uib.no kl. 08:30-15:30.

Det er lettere for oss å hjelpe deg hvis du husker å:

  • ta med all informasjon som er relevant for saken (f.eks. maskinnavn)
  • oppgi et mobilnummer vi kan nå deg på.
  • laste ned Teamviewer på forhånd hvis du tror vi kan hjelpe deg ved å koble oss til din PC.


Merk at den spesielle situasjonen vi er i, også blir utnyttet til data-kriminalitet! Se råd på nettvett.no om "Hvordan bevare en trygg digital hverdag"


Viktig melding.gif Denne siden oppdateres løpende. Hvis du har tilbakemeldinger eller tips til ting du ville hatt med her, er det fint om du forteller oss med tilbakemeldings-knappen øverst på siden!